Recomandare anime: Shiki

4646

Status: Serie completă

Număr episoade: 22+Shiki Special(două episoade)

Genuri: Mister, Supernatural, Vampiri, Thriller

Scurtă descriere:

tumblr_mog1dhsrNS1rydwbvo1_500.gif

Acțiunea anime-ului este plasată într-un sat cu 1300 de locuitori, Sotoba. Moartea misterioasă a lui Megumi Shimizu-o fată de 15 ani- și mutarea unei familii misterioase în sat sunt elementele care marchează începutul a ceea ce pare a fi inițial o epidemie ce transfomă vara toridă într-un sezon al sângelui și al terorii. Toshio Ozaki, singurul doctor din sat investighează mai amănunțit natura acestei boli care ucide din ce în ce mai mulți oameni și ajunge să înțeleagă că trebuie să-și abandoneze umanitatea pentru a afla adevărul.

Shiki, adapted from the horror novel written by Fuyumi Ono, goes beyond the average vampire story. It tells the tragic tale of survival in a world where one cannot easily distinguish between good and evil. Abandoned by God, the Shiki, as the vampires call themselves, have only their will to live as they clash with the fear of the paranoid/unbelieving villagers. Shiki explores the boundary that separates man from monster.-sursa aici.

Părerea mea:

tumblr_mwmswobxre1rfx24fo1_500

Shiki nu e neapărat un anime horror, dar totuși a reușit cumva să-mi dea fiori. Nu fiori de groază, pentru că nu a fost genul acesta de anime. A avut câteva scene mai ‘scary’-scene care nici nu se compară cu ce am mai văzut, de exemplu, cu Corpse Party, Tatăl anime-urilor horror-, dar nu acestea i-au fost elemente definitorii sau puncte forte  Au fost altele motivele care au făcut acest ca acest anime să-mi placă așa mult.

tumblr_luk1e3AoGb1qlcutao1_500

Nu mă dau în vânt după poveștile cu vampiri, indiferent de natura lor. Shiki  e, probabil, singurul anime cu vampiri pe care l-am văzut până în prezent și care mi-a plăcut așa de mult. Nu sunt o fană a acestor creaturi mitologice, tocmai pentru că și-au pierdut din farmec odată ce au fost umanizate, iar identitatea le-a fost cumva oprimată de o aparență mai accesibilă. Shiki a reușit să reintroducă atmosfera vampirului clasic împreună cu o doză considerabilă de ambiguitate.

tumblr_mjblyrk2ne1s7vzeao1_500

Această ambiguitate a fost unul dintre elementele mele preferate. Multe persoane au considerat că acțiunea a fost prea lentă, învăluită în prea mult mister. Mie, în schimb, mi-au plăcut senzațiile pe care acest mister le-a emanat și mi-a plăcut și tensiunea creată în primele episoade. Nu a oferit  vreun răspuns concret, ci doar câte o moarte urmată multe altele. E adevărat că nu a fost cel mai alert anime văzut vreodată și că au fost vreo 2 episoade care m-au plictisit puțin-”fillers” probabil dar, poate dacă ar fi fost altfel, mi s-ar fi părut prea grăbit și toată ambiguitate și-ar fi pierdut din intensitate.

tumblr_ni5756egCJ1r9b5wlo1_500.gif

Mi-a plăcut cum acești Shiki-denumirea pe care vampirii o folosesc și o acceptă pentru ei- au fost ținuți o vreme în umbra unor morți enigmatice care nu puteau fi oprite. Această neputință care i-a adus pe cei implicați, în special pe doctor, într-o stare de ușoară demență a intensificat farmecul anime-ului, dar și relația psihologică dintre personaje.

18-ozaki-toshio-the-doctor.png

Mi-a plăcut, de asemenea, și faptul că a existat o neutralitate mai evidentă a acestor creaturi, adică ele, privite dintr-un unghi obiectiv, nu puteau fi clasate nici ca negative, nici ca pozitive, ci doar ca și niște creaturi care și-au dorit să supraviețuiască. Eu, de obicei, privesc din acest unghi majoritatea personajelor „negative” din anime-uri, astfe că ele ajung să nu mai fie atât de negative. Probabil aici intervine mai mult subiectivism decât aș vrea să recunosc, dar îmi păstrez viziune asupra acestor personaje, pentru că, eliberându-le de etichete, le pot înțelege mai bine.

Katherine1517-image-katherine1517-36272523-500-287

Shiki se consideră „creaturi abandonate de Dumnezeu”, deci sunt prezente destul de multe teme cu conotații religioase.

tumblr_mitf21xt5i1ri960io1_500

Personajele, în particular, nu mi-au plăcut neapărat extrem de mult. În schimb, mi-au plăcut relațiile care s-au format între ele și modul în care au fost ilustrate.Tragicul care a pătruns în interacțiunile dintre ele a fost exemplificat într-un mod destul de profund, captivant și trist în același timp. Prietenia dintre Tohru și Natsuno a fost probabil preferata mea, pentru că a fost destul de complexă și a reușit să-mi atingă unul dintre punctele sensibile(acum urmează o serie enervantă de poze cu ei doi care să demonstreze cât de obsedată sunt mult îmi plac).

This slideshow requires JavaScript.

Sunako și cu Seishin au fost, de asemenea, două dintre personajele mele favorite.

tumblr_ng2utgLeSO1u3w8tco1_540

Shiki e un anime pe care chiar îl recomand, mai ales dacă ți-a atras atenția după ce ai citit aberația de mai sus(în caz că ai citit-o). I-am dat nota 9 pe MyAnimeList, ceea ce nu se întâmplă prea des.E adevărat că grafica nu a fost cea mai bună și că personajele mi s-au părut ușor ciudate la început din cauza ei, dar, după ce m-am obișnuit, a început să-mi placă. Pe lângă asta, coloana sonoră a fost pur și simplu superbă. Am adorat-o. Vă las mai jos câteva soundtrack-uri și un opening în caz că vreți să le ascultați.

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

