Recomandare anime-Elfen Lied

Azi vreau să vă recomand Elfen Lied, un anime pe care l-am terminat ieri.

Lucy(Finished)

Data lansării: 25 iulie, 2004-17 octombrie 2004

Număr episoade: 13

Elfen Lied este povestea unei specii de umanoizi, numiți Diclonius, care se remarcă prin prezențare pe cap a unor protuberanțe. Discriminarea față de aceștia se exteriorizează prin folosirea câtorva dintre ei în cadrul unor experimente. Prin tactici violente, oamenii voiau să studieze capacitățile, limitele și modul de gândire a acestora.

Temele abordate în Elfen Lied variază de la clișeul dublei personalități, identitatea socială la tortură, viața de familie, perceperea trecutului și a prezentului. Serialul urmărește evoluția psihologică a personajelor, care sunt profund marcate de trecutul lor (trist de altfel).(Wikipedia).

Impresii proprii:

La început, când am auzit prima dată de acest anime, am crezut că e ceva asemănăor cu Naruto sau Fairy Tail, poate chiar mai „blând” de atât, dar să știți că m-am înșelat. Mi s-a părut un anime foarte bun și regret că l-am amânat atâta timp.


8XerN4H

Elfen Lied m-a lăsat cu un gust ciudat atunci când l-am terminat. Nu a fost neapărat ceva rău, dar am fost confuză. A fost un anime bizar, cu o poveste captivantă, unde trecutul s-a îmbinat cu prezentul. Unele secvențe m-au dus puțin cu gândul la Tokyo Ghoul, deși subiectele celor două anime-uri sunt destul de diferite. 8XerN4H

Acesta a fost genul de anime în care majoritatea personajelor mi s-au părut enervante, dar tocmai acest element m-a atras oarecum la ele. Gelozie. Trecut. Ură. Minciună. Toate acestea au ieșit din spatele unor caractere care innebuneau pe măsură ce înaintam în povestea lor. Având în vedere gusturile mele, romance-ul mi s-a părut mult prea forțat și abundent, iar „protagoniștii” au avut uneori o atitudine absurdă. Bineînțeles că au fost și câteva personaje care au fost pe placul meu, dar acțiunea nu s-a concentrat foarte mult pe ele. tumblr_ny6xvqCZjv1ukta1io1_500

Cu toate acestea, nu m-am despărțit de laptop până ce nu am terminat de vizionat ultimul episod. Chiar dacă au fost o mulțime de detalii care m-au enervat la acest anime, a fost și ceva ce m-a captivat. A fost un fel de dramă(care pe mine nu m-a prea întristat, dar țineți cont că eu sunt cam insensibilă) ce a avut și puțin umor presărat pe alocuri, puțin-mai mult-horror-, mister, macabru, răzbunare. Este prezentată și o atentă evidențiere a naturii umane, purificarea omenirii fiind una dintre temele centrale ale anime-ului.8XerN4H

Povestea propriu-zisă a fost pe gustul meu, a fost dementă, a prezentat distrugerea, a arătat, chiar dacă sub forma unei noi specii, consecințele discriminării, a expus diferite caractere umane și s-a învârtit în jurul unor subiecte atrăgătoare. Totuși, a avut câteva umbre destul de ridicole care ieșeau din comportamentul personajelor, iar din cauza acestui lucru, anime-ul mi s-a părut aproape stupid uneori. Aproape și doar uneori, pentru că, în ciuda părților negative, tot mi-a dat puțină dependență. wallpaper-elfen-lied-lucy-ah-1

Simt, așa dar, nevoia să le recomand acest anime celor care se sunt atrași de genurile: psihologic, dramă, horror, SF și romance. A fost o combinație echilibrată, fascinantă chiar(exceptând acel romance rizibil, ah…).5BepMJ1

Pe lângă toate acestea, a mai avut și un opening absolut superb:

și versiunea aceasta e…oh…

 

 

 

3 Comments

Filed under Uncategorized

3 responses to “Recomandare anime-Elfen Lied

  1. Nu am avut răbdare să mă uit la tot, însă am citit manga, despre care pot să spun că a fost okay. Adevărul e că deși anime-ul nu e cine știe ce din punct de vedere vizual, are niște puncte tari, cum ar fi povestea care îți rămâne întipărită în minte și muzica. Openingul și câteva melodii din soundtrack sunt geniale. Also, Lucy.

    • E adevărat că grafica nu e printre cele mai bune, dar, cum ai spus și tu, povestea are impact și muzica la fel. Openingul acestui anime e, din punctul meu de vedere, cel mai bun opening pe care l-am auzit până în prezent la vreun anime.

  2. Căutam un anime horror de ceva timp și am fost în dubii cu privire la acesta, dar acum știu sigur că o să mă uit la el în vacanță! Mersi!

Leave a Reply

