Recenzie Provocarea(vol 1 și 2)- Simona Stoica

Notă: 5/5

Provocarea-vol.1-392x652

Coperta celui de-al doilea volum

Notă: 6/5

Provocarea-vol.2-392x652

Sinopsis- vol 1:

În străvechea cetate din Haven, Rephelimii, un grup de asasini conduși și instruiți de Azazeal Vellenhall, încearcă să împiedice declanșarea unui război cu Cele Zece Orori. Jack Harper, liderul lor, este trimis dincolo de Voal, pentru a o găsi pe nepoata lui Azazeal – tânăra Desiree, cea de a Treia Cheie a Havenului. Însă când descoperă misterele care înconjoară conacul Wolfmaner și cine e răspunzator pentru crimele săvârșite în urmă cu 150 de ani, Desiree refuză să își accepte moștenirea și să înfrunte trecutul. Jack nu are de gând să renunțe și ar face orice ca să salveze Havenul. Îi va câștiga încrederea, o va minți și o va seduce pentru a-și îndeplini misiunea. Provocarea a fost acceptată. Sinopsis vol 2: Legătura neobișnuită dintre Jack Harper, conducătorul Rephelimilor, și Desiree, a Treia Cheie a Havenului, îl îngrijorează pe Azazeal, care alege să o trimită pe Eliza Harper dincolo de Voal, pentru a testa încrederea dintre ei și a-și ajuta fratele să-și îndeplinească misiunea. Coșmarurile lui Desiree au revenit, dar amintirile refuză să dispară. Atenția ei este distrasă de persoanele nou apărute în oraș, dar și de Umbre, ființe aflate la granița dintre Viață și Moarte, care o urmăresc în permanență și ucid fără milă. Numărul Rephelimilor din Wolfcraft crește. Însă cine spune adevarul și cine încearcă să o manipuleze?

Părerea mea:19089_944205842286031_5494907966327924310_n

Fiind o iubitoare a genului fantasy-chiar dacă pasiunea mea pentru acest gen de cărți s-a mai estompat puțin-, mi-am dorit extrem de mult aceste cărți. Nu le-am citit nici măcar descrierea și totuși le-am vrut. Pot spune că a fost un fel de „dragoste la prima vedere”, pentru că, atunci când le-am văzut prima dată pe internet, știam că sunt niște cărți bune, niște cărți diferite. Am avut acel sentiment care-mi spunea că îmi va plăcea acest roman.  Și mi-a plăcut. De multă vreme caut o poveste fantasy diferită, originală, care să mă atragă prin autenticitatea ei, nu prin temele clișeice abordate. L-am găsit pe acesta, un roman cu o poveste care mi-a depășit așteptările, cu un stil complex, cu subiecte diferite. Cu alte cuvinte, genul de roman pe care-l căutam.tumblr_nlinmjsgWh1sf21g3o3_500

În ultima vreme, cele mai frumoase surprize literare le primesc de la editura Herg Benet, care începe să devină preferata mea. Precum toate cărțile pe care le-am citit până acum de la această editură, acestea au avut o structură aparte, diferită, impresionantă chiar. Conținutul poveștii a fost detaliat și distinct. Mulți au început să privească cu un ușor dispreț, datorită duzinelor de „capodopere” clișeice care au tot apărut, genul fantasy.Trebuie să recunosc că, până și eu am început să mă îndepărtez de acest gen literar, deoarece începea să-mi provoace o oarecare repulsie, pentru că mereu citeam aceleași banalități repetate la infinit. Stilurile autorilor semănau atât de mult, încât mă făceau să mă întreb dacă nu cumva e un singur autor cel care le scrie. Acest roman a făcut diferența. Acest roman mi-a amintit de ce iubesc atât de mult genul fantasy și m-a făcut să resimt trăirile pe care le aveam atunci când citeam o carte cu adevărat bună.tumblr_nlinmjsgWh1sf21g3o6_500

Ideea autoarei de a creea noi creaturi fantastice mi s-a părut inspirată și originală. Rephelimii sunt niște ființe supranaturale care seamănă cu celelalte, dar, în același timp se deosebesc de ele. La început, i-am asemănat cu Vânătorii de Umbre ai Cassandrei Clare, dar, pe urmă, mi-am dat seamă cu nu au aproape nimic în comun cu aceștia, că sunt niște ființe total diferite. Sunt niște creaturi de care e imposibil să nu te îndrăgostești. Asasini. Creaturi nemiloase. Creaturi perfecte. tumblr_nlz0f5Tu7y1sf21g3o2_1280

Pe parcursul ambelor volume m-am ciocnit de o avalanșă de sentimente. Confuzie, furie, plăcere, atracție, ură, tristețe, amuzament. Toate ambalate bine și apoi aruncate către mine. Au fost momente când citeam de două ori același paragraf ca să mă asigur că nu mi-a scăpat niciun amănunt. Am devenit la un moment dat atât de confuză, încât nici nu mai știam ce să cred. Cred că acesta a fost și scopul autoarei: să zăpăcească cititorul, să-l poarte printre filele cărțiilor și să-l îndrepte către un stagiu slab de nebunie. Toate aceste senzații erau înlocuite incredibil de repede cu altele, iar apoi cu altele, lăsând în urma lor doar o umbră slabă. Asta am simțit: niște emoții care se luptau, se contraziceau reciproc și creau o adevărată încurcătură în mintea mea. Când întâlnești o astfel de carte, atunci poți fi sigur/ă că e cea potrivită, că e o carte diferită, că e o carte aproape perfectă.11139918_788287351267409_2020462008_n

Acțiunile și intrigile au fost predominante pe tot parcursul romanului, descrierile nu au fost deranjant de plictisitoare, dar au fost amănunțite și scrise bine, iar romance-ul…Ei bine, a fost, dar nu iritant de mult. În primul volum nu a apărut aproape deloc, iar în al doilea și-a făcut simțită prezența extrem de puțin, fapt ce m-a bucurat enorm. Dacă accentul s-ar fi pus mai mult pe relația „imposibilă” de dragoste și ar fi fost descris acest sentiment deranjant de mult, atunci, acest roman nu mi-ar mai fi plăcut atât de mult și, probabil că m-ar fi enervat.  Mă așteptam chiar să mă „ciocnesc” de un triunghi amoros iritant, dar nu am făcut-o -încă un lucru care m-a făcut să iubesc și mai mult povestea- .Așa, în acestă cantitate, toate elementele au fost aranjate perfect, presărate exact acolo unde a fost nevoie de ele, astfe încât, povestea a avut de toate.element-21

Stilul autoarei a fost unul superb și, în același timp, halucinant. Aceasta transpune totul atât de frumos, atât de detaliat și atent. Am adorat, efectiv, pasajele descriptive și narative, am adorat tot, chiar și chestiile care m-au enervat. Pur și simplu, am simțit că sunt una cu personajele. M-am identificat cu ele, le-am trăit alegerile. Pe la mijlocul romanului mă simțeam ca și Desiree, simțeam că mă aflu la granița dintre realitate și ficțiune. Nu mai distigeam realul de fictiv și minciuna de adevăr atunci când citeam cartea.element-12

Simțeam că toate personajele ascund câte ceva, că nu pot crede nimic din ce spun. Simțeam că mă vor dezamăgi sau că mă vor lua prin surprindere. Și chiar au făcut-o. Majoritatea evenimentelor din roman m-au luat total prin surprindere, au fost neașteptate. Orice aș fi bănuit că se va întâmpla în următoarele pagini, era extrem de departe de ceea ce se întâmpla cu adevărat. Am fost într-o alertă continuă, exact ca atunci când vizionezi un film cu mult suspans. Simțeam că nu pot înțelege personajele, pentru că aveau niște gânduri mult prea obscure. La un moment dat, i-am asociat cu o ceată de criminali, care încercau să supraviețuiască indiferent de costuri. Neîncredere și minciună. Tensiune, suspans, trădare, certuri…tumblr_nmcth8OJqT1qajzcfo1_1280

A fost un roman plin de intrigi și suspans. A fost genul de carte a cărui film mi-l proiectam în minte, iar, în locul cuvintelor, în mintea mea zburau imagini. Dacă această carte ar ajunge să fie ecranizată, ar ieși un film genial.  A fost genul de carte pe care o simți. M-au trecut fiori atunci când Umbrele îi atacau pe cei 4 prieteni, pentru că totul părea atât de real, părea că se desfășoară în fața ochilor mei pe un ecran imens. Am simțit o ciudată tristețe atunci când mi-am dat seama că prietenia personajelor se estompa sub ochii mei din cauza tensiunii și a minciunilor. Au fost momente când mă enervau certurile dintre caractere, acestea fiind foarte frecvente. Am avut un sentiment ciudat atunci când mi-am dat seama că acele personaje nu vor mai fi la fel după anumite evenimente, își vor schimba atitudinea unele față de celelalte, iar neîncrederea va pune stăpânire pe ele. Așa e și în viața reală, până la urmă; unele evenimente își pun amprenta asupra noastră și ne schimbă total, asta s-a întâmplat și cu personajele acestei cărți.tumblr_nm97wdWFfd1u6soc8o1_500

Desiree: OLYMPUS DIGITAL CAMERA

11140788_788287414600736_1323354910_n

Acest caracter feminin m-a făcut să mă simt confuză, pentru că o iubeam și uram în același timp. Desiree e un personaj prudent, suspicios, paranoic chiar. Un caracter care știe și face tot posibilul să își ascundă sentimentele în spatele unui zid creat de propria ei răceală și neîncredere. Au fost momente când mă enerva scepticismul ei, dar au fost și momente în care îi iubeam sarcasmul și ironia. A fost un personaj feminin complex, bine construit, cu multe defecte care îi definesc existența în propria lume.

Jack:element-12

Ei bine, nu cred că va fi o prea mare surpriză, dar Jack a fost caracterul meu favorit din carte. Un personaj masculin diferit de cei pe care i-am „întâlnit” până acum în cărțile fantasy. Rece. Dur. Nemilos, dar, în același timp, sensibil.tumblr_mtfyt3F8Kw1s8smm9o1_500 Misteriosul și ciudatul Jack, care, în mintea mea, arată atât de bine. (Mi-l imaginez ca pe un tip adept al unui stil goth, o ciudățenie faină). Deși aparițiile și disparițiile lui mă bulversau, mi-a plăcut acea vivacitate specifică lui, o atitudine aparte, care a creat atmosfera romanului.

Phyro Rehar: tumblr_nlz0f5Tu7y1sf21g3o6_250

Probabil că asta o să sune ciudat și o să fie o reacție neașteptată, dar personajul acesta a fost GENIAL. L-am iubit aproape la fel de mult cum l-am iubit pe Jack, dar, să-mi dispară toată ciocolata dacă știu de ce(stați, ce? Glumesc. Nu-mi pun ciocolată într-un joc așa periculos, nu, nu, nu…). Chiar dacă a apărut doar în câteva secvețe ale romanului, am adorat acest caracter, care are o poveste destul de tristă în spate. Sper că în următoarea carte a seriei să apară mai mult. Vreau mai mult Phyro în seria Rephelimii!

Michael:tumblr_nlrz26yLcq1sf21g3o4_250

Dacă o să spun că mi s-a părut și el un personaj genial, o să par cișeică, seacă și o să creez impresia că nu mai știu și alte adjective? Da? Ok…La naiba, chiar a fost genial. Mi-a plăcut atitudinea lui de lider. Mi s-a părut cel mai „înțelept” din grupul lui. Mi-a plăcut faptul că lua în calcul toate variantele și știa să acționeze și spontan și conform gândurilor când era nevoie.

Eliza:10007485_932841870080426_82067127911465971_n

Un personaj feminin care ilustrează inocența, tăria psihică și slăbiciunea fizică. Un caracter la fel de complex ca și celelalte, cu defecte și calități și cu o putere interesantă.

Sarah și Derek: Aceste două caractere m-au enervat în egală măsură. Sarah m-a enervat din cauza slăbiciunii ei, pe care o ascundea sub un scut al falsității, iar Derek m-a enervat din cauza obsesiei lui false pe care o simțea față de Desiree.tumblr_nlhc906ue51tpz1s0o1_500

Au fost multe personaje în ambele cărți, personaje pe care le-am îndrăgit, indiferent de cât de mult mă enervau(știu că asta sună ciudat). L-am iubit până și pe Malek-sau, în special pe el-. Am îndrăgit-o pe Hope, pe Aqua, pe Viola. mi-au plăcut toate personajele, pentru că au avut o construcție complexă și…complicată.

„Timpul îți este cel mai mare dușman. Dar e și cel mai complex spectator. Te observă și te urmărește pe parcursul întregii vieți, așteptând să eșuezi, să faci acea greșeală fatală pentru ca el să intervină și să dea tuturor lucrurilor un alt parcurs și un cu totul alt sens decât cel ales de tine. Nu te încrede în el. Nu îți este prieten. Nu vrea să te ajute. El este doar o simplă unealtă care-ți grăbește sfârșitul. Nu este el cel care a distru imperii și a schimbat soarta tuturor? Nu el a adus moartea atâtor regi și împărați?”

„Din punctul meu de vedere, singurătatea înseamnă de fapt libertate.”

„Însă trecutul nu dispare niciodată din mintea noastră. Rămâne înrădăcinat în noi și amintirile apar atunci când te aștepți mai puțin.”

„Ai grijă ce-ți dorești…coșmarurile pot fi mai rele decât realitatea.”

„Cât timp mă ascund de propriii demoni nu fac decât să mă ascund în întuneric și să mă feresc de lumea în care trăiesc.”

„Puterea, ambiția și lăcomia au un preț foarte mare, dar atunci când reușești să le stăpânești pe toate ai impresia că întreaga luma ți se va supune(…) Ceri ajutor, știind că totul se prăbușește la picioarele tale, însă acel ajutor de care ai nevoie și după care ai strigat îți poate aduce sfârșitul și orice ai face nu scapi de moarte. Nu o poți păcăli. Te va găsi oriunde.”

„Știi care este criminalul ce nu poate fi prins sau judecat?(…) E timpul.(…) Timpul e cel mai complex spectator. Ia parte la toate evenimentele din viața ta, îți e mereu alături, chiar și când încerci să rămâi singur cu propriile gânduri. Privește și așteaptă o clipă, un moment în care să acționeze și să-ți fure tot ce ai realizat, folosindu-se de o uneltă…o armă la a cărei creație a ajutat chiar el.”

„Dar la un moment dat, viitorul va deveni același lucru cu trecutul. Tot ceea ce ai făcut până atunci în viață, fiecare decizie ți-a aparținut.”

Sfârșit:tumblr_nlinmjsgWh1sf21g3o2_1280

Acest roman m-a făcut să trec prin toate sentimentele posibile, m-a făcut să cred că toată încurcătura va dispărea la sfârșit, punându-mi speranțele într-un final care a ajuns să-mi lase mai multe întrebări decât răspunsuri. A fost o poveste care mi-a depășit așteptările, acestea fiind oricum destul de ridicate. E un roman pe care îl recomand tuturor iubitorilor de fantasy și nu numai. Veți rămâne plăcut surprinși de originalitatea și stilul autoarei.

Vreau să-i mulțumesc autoarei pentru că mi-a oferit șansa să pătrund în lumea creată de ea. A fost o „experiență” foarte frumoasă și abia aștept să apară următoarea carte.