Recenzie-Cioburi de Stele -Amie Kaufman, Meagan Spooner

Cioburi de stele- Amie Kaufman și Meagan Spooner

Copertă: 5/5

large

*vă sfătuiesc totuși să nu citiți sinopsisul*

Primul volum al Trilogiei Constelatii.

Trei lumi. Trei povesti de iubire. Un singur dusman.

Icarus e o uriasa nava spatiala care calatoreste prin hiperspatiu cu viteza superluminica. Icarus explodeaza, iar Lilac LaRoux (fiica celui mai bogat om din univers) si Tarver Merendsen (care, la doar 18 ani, este deja erou de razboi) sunt singurii supravietuitori. O naveta de salvare ii duce pe o planeta pustie, unde gasesc o forma ciudata de viata („fiintele soptitoare“), supusa unui experiment secret condamnabil, initiat de tatal lui Lilac. Totul se schimba dupa ce Lilac si Tarver dezleaga misterul „fiintelor soptitoare“ si afla ca ar putea fi salvati. Dar nu vor mai fi niciodata aceiasi tineri care au pasit candva pe planeta pustie.

Părerea mea:88222751

Probabil că mulți ați auzit de această carte, care devine din ce în ce mai mediatizată, urmând să fie și ecranizată. Am fost atrasă de copertă, la fel cum probabil s-a întâmplat cu mulți dintre cei care au hotărât să o cumpere. Am avut așteptări destul de mari, speram să fie acțiune, multe chestii S.F, dar nu a fost deloc așa cum m-am așteptam. Mă atrag poveștile de genul, cele S.F, cele a căror acțiune se petrece în spațiu, dar aceasta a fost una slabă. Ar trebui să îmi scriu undeva, unde să văd tot timpul „NU MAI AVEA AȘTEPTĂRI!” și să nu uit asta. Speram să fie ceva special, original, dar m-am ciocnit de clișee la fiecare pagină. Am rămas cu o dezamăgire ciudată… Nu m-a impresionat cu nimic și nu-mi dau seama dacă asta e din cauza faptului că am început să văd altfel cărțile și să mă satur de aceeași abordare, mereu sau pentru că a fost, pur și simplu o carte monotonă. Da, știu, acestea sunt cărțile, dar știu și că se poate mai mult, nu-i așa?large

Cartea a avut un fir narativ al naibii de predictibil-ori sunt eu ceva profet, ori cartea chiar a fost predictibilă (și mă înșel că aș putea fi profet)-. Oricât am încercat să „sec” povestea nu am găsit nimic, absolut nimic care să mă surprindă, să mă facă să consider acestă carte specială sau ceva asemănător. Sinopsisul e un mare rezumat, iar eu am făcut greșeala să-l citesc, probabil că dacă nu o faceam, cartea ar fi avut un alt farmec. Nu am găsit ceva special care să facă această poveste să-și merite toate premiile, oricât am căutat. A fost sec, mult prea lipsit de „acel ceva”. tumblr_nj68lcuDTI1t8g672o1_500

A fost o carte exagerat de mare pentru o astfel de poveste, iar acest lucru a fost iritant. Nu înțeleg rostul celor 480 de pagini, în care tot ceea ce au făcut autorii a fost să „lungească” tot firul narativ într-un mod plictisitor. Și pe lângă asta, mai urmează încă 2 cărți. Da, acesta e genul de carte a cărei continuare mi se pare absurdă, deoarece finalul nu lăsat vreo nelămurire sau locul unei prelungiri. A fost un final grăbit și banal, probabil cea mai proastă parte a cărții.

Nu am înțeles nici „chestia” aceea de la începutul sinopsisului cu

„Trei lumi.

Trei povești de iubire.

Un singur dușman.”

Nu știu, practic, nu a avut nicio legătură cu cartea -sau nu am fost eu capabilă să fac o legătură-. Nu au fost 3 povești de iubire, nu au fost nici 3 lumi. Probabil că doar partea cu „dușmanul” se potrivește…tumblr_nhpq359S3d1u2y913o1_1280

Povestea a fost clișeică, foarte clișeică. A fost genul de poveste fată bogată-băiat oarecum sărac și nedemn de ea, veșnica iubire imposibilă și veșnica clasificare după statutul material și social. A fost acel gen de poveste, doar că a fost ascuns sub frumoasa mască a unei tentative de operă S.F interesantă petrecută pe o altă planetă, într-o altă galaxie. tumblr_nhpq359S3d1u2y913o1_1280

Ideea centrală părea acceptabilă, atractivă, interesantă chiar, dar modul în care a fost scrisă a fost ușor enervant. Bineînțeles că a avut și părțile ei bune, părțile care au făcut-o o carte ok.Perspectiava dualistică a fost un detaliu care mi-a plăcut, pasajele descriptive au fost frumoase. Au existat și pasaje în care nu se punea accent doar pe relația de iubire care lua naștere între caracterele principale, pasaje în care ideea principală a prins contur și a câștigat esență, devenind agreabilă, din perspectiva mea, cel puțin. Dacă ar fi fost mai multă acțiune și s-ar fi pus mai mult accentul pe ceea ce conta cu adevărat, pe ceea ce ar fi putut reda un farmec aparte poveștii, probabil că aș fi adorat cartea, dar nu a fost așa, așa că pot spune doar că o consider o carte ok. tumblr_n47xxjzIfu1rkzblxo2_r2_1280

Traver a fost personajul meu preferat-și singurul care mi-a plăcut- din întreaga carte. A fost sarcastic și amuzant. La începutul cărții a fost pe placul meu, mi-a plăcut mult, dar pe parcurs, până și acesta și-a schimbat caracterul, devenind puțin mai slab.

tumblr_n47xxjzIfu1rkzblxo3_r1_1280

Lilac a fost enervantă și nu pentru că așa trebuia să pară, de dragul statului ei social. A fost enervant construită. Autoarele au avut tentativa de a o face o persoană alturistă, reușind însă să o facă doar naivă și arogantă. Clișeică, plictisitoare. A avut momente memorabile când îmi placea, dar dispăreau rapid.

Concluzii:

Chiar mi-aș fi dorit să-mi placă, dar a fost o carte prea anostă, prea simplă. O carte atât de apreciată te face inevitabil să ai pretenția să-ți placă, să ai așteptări. Mie mi s-a părut doar ok, nu e o carte pe care aș mai citit-o și nici nu știu dacă vreau să continui seria-arunci când volumele vor fi traduse-. Totuși, dacă vă atrag poveștile de dragoste, cu efectele dramatice în care fata e bogată și îngâmfată doar pentru că așa trebuie, iar băiatul nu e suficient de bun pentru ea atunci e posibil ca această carte să vă fie pe plac.