Recenzie- Miss Peregrine

Miss Peregrine-Ransom Riggs

777371

O insula misterioasa. Un orfelinat abandonat. O stranie colectie de fotografii.

O tragedie il arunca pe tanarul Jacob, in varsta de doar saisprezece ani, pe o insula izolata. Aici descopera ruinele caminului „pentru copii deosebiti“ al domnisoarei Peregrine. Pe masura ce Jacob inainteaza pe holurile si prin dormitoarele parasite, isi da seama ca cei care s-au adapostit candva acolo au fost mai mult decat deosebiti. Poate ca nu intamplator au fost trimisi intr-un loc uitat de lume. Si, oricat de bizar ar suna, ar putea fi inca in viata. Un roman fascinant, ilustrat cu fotografii tulburatoare, care-i va incanta pe adulti, pe tineri si pe toti cei care vor sa se bucure de o aventura in lumea umbrelor.

Părerea mea:images

Miss Peregrine a fost una dintre cele mai frumoase cărți pe care le-am citit vreodată,atât la aspect, cât și la conținut. Au fost toate genurile mele preferate combinate într-o singură carte. Totuși, n-au fost combinate anapoda, fără niciun sens, clișeic sau predictibil, au fost combinate cu stil și cu multă îndemânare. A fost o carte care m-a făcut să uit ce e acela somn. A fost o carte care m-a ținut într-o alertă continuă.O carte cu multă acțiune și suspans.miss peregrine album

Misterul  lecturii a fost insăși farmecul acesteia. Au fost momente când nu mai înțelegeam nimic și totuși acest lucru mă făcea să-mi placă și mai mult ce citesc. Nu a fost genul acela de neînțelegere, în care te pierzi printe atâtea detalii și fraze întortocheate, ci a fost o neînțelegere care avea logică, care te făcea să vrei să citești din ce în ce mai mult.tumblr_nibnquX97j1u68yg3o1_500

Secvențele horror au fost „cireașa de pe tort”, atât de bine descrise și conturate, încât am m-au făcut să „trăiesc momentul. Pasajele descriptiva și narative au fost complexe și extrem de bine povestite.tumblr_n87x2otCJa1rlg0x2o4_r2_500

După atâtea cărți clișeice scrise la duzină. După atâtea cărți care seamănă atât de mult una cu cealaltă la conținut, după atâtea rahaturi literare aruncate în librării, atunci când găsesc o carte bună știu să o apreciez. Ei bine, Miss Peregrine a fost o carte cu adevărat bună. Nu a avut nici vampiri, nici vârcolaci, nici bad boys sau fete care le cad la picioare. Această carte a fost perfectă în simplitatea și totodată varietatea ei. Totul a părut atât de…real. Pot spune că am simțit povestea în adevăratul sens al cuvântului.tumblr_n87x2otCJa1rlg0x2o6_r1_1280

Pe lângă conținutul complet, cu grijă construit, poze abstracte și absolut superbe au fost împrăștiate prin toată cartea.  „Fotografii autentice, vechi și, cu excepția câtorva care au fost prelucrate în foarte mică măsură, celelalte sunt nemodificate”(exact așa cum  a spus scriitorul). Fotografii împrumutate din arhiva unor colecționari geniali. Aceste fotografii s-au potrivit perfect cu subiectul cărții, au fost puse perfect unde stau ca și cum ar fi fost făcute pentru această carte, iar cartea făcută pentru ele. Arta, în general, nu contează de ce natură e, e perfecțiunea întruchipată atunci când e făcută cum trebuie. În această carte, arta fotografică a fost împletită cu cea literară, luând naștere cea mai profundă expresie. tumblr_naw7dbL51H1tyjee5o1_500

Ca orice carte, și aceasta a avut un minus, pe care nu l-am putut trece cu vederea. Chiar dacă povestea în esentă a fost superbă, realația dintre Emma și Jacob a fost, din punctul meu de vedere, de „umplutură”, construită prea banal, prea brusc, prea obișnuit pentru o carte atât de neobișnuită. Mi s-a părut prea absurdă această relație. Poate, dacă ar fi apărut treptat, nu m-ar fi deranjat atât de tare.

Personajele au fost frumos conturate, fiecare având câteun strop de umanitate, ceea ce e oarecum ironic. (când veți citi cartea veți înțelege la ce m-am referit.)

„Nu e nici somn, nici moarte;

Cei care par a fi murit trăiesc