Top 10 cărți citite în 2014

Pentru că tot se apropie 2015, m-am gândit să fac un top 10 al celor mai bune cărți pe care le-am citit anul acesta. Trebuie să recunosc că am trișat puțin, deoarece am pus, pe unele locuri, mai multe cărți, dar nu am putut alege doar una…

Așa că, să-ncepem

avatar

pisica aceasta n-are nicio legătură cu topul, dar mi se pare așa de drăăăăăguță

10-Căutând-o pe Alaska-John Green

tumblr_n4n41mY98Z1skz1e3o1_500

 

Această carte a fost frumoasă până la un moment dat. Mi-a plăcut destul de mult. Pot spune că mai mult decât „Sub Aceeași Stea” (gusturile mele s-au schimbat colosal în ultima vreme).

9- Seria Altfel de îngeri(primele 3 volume)- Lili St. Crow

cop-1-altfel-de-ingeri

Probabil că pentru unii această serie nici măcar nu merită comparată cu Academia Vampirilor- deși, de obicei, este- . Mie, însă Altfel de îngeri mi-a plăcut mai mult decât seria scrisă de Richelle Mead. Aceste cărți au fost extrem de bine construite, iar autoarea și-a conturat extrem de bine și personajele, și descrierile și acțiunile.

8- Luminile Nordului-Philip Pullman 

cop-1-altfel-de-ingeri

Cartea aceasta a fost pur și simplu superbă. A avut un conținut destul de bogat și o poveste cu o muuulțime de răsturnări de situație. Dinamică. Plină de acțiune și cu un subiect original. Abia aștept să citesc următorul volum.

7- Zi după Zi- David Levithan și Mare Tranquillitatis- Katja Millay

cop-1-altfel-de-ingeri

zi-dupa-zi_1_fullsize

Nu am putut alege între aceste două cărți și nici nu m-am putut hotărî care e mai bună. Probabil din cauză că le-am citit la intervale apropiate de timp sau…nu știu. Pur și simplu ambele mi-au plăcut în egală măsură. Ambele au reușit să mă captiveze și ambele au avut subiecte total diferite, dar, în același timp, la fel de frumoase și…oarecum triste.

6- Ultimul Avanpost- Lavinia Călina și Inima de Cerneală- Cornelia Funke

cop-1-altfel-de-ingeri

zi-dupa-zi_1_fullsize

Două cărți total diferite, două cărți care nu au nicio tentativă de apropiere, dar, în același timp, două cărți care mi-au plăcut în egală măsură. Ambele mi-au depășit așteptările. Nu mă așteptam ca vreuna din ele să-mi placă atât de mult.  Ultimul Avanpost, una dintre cele mai frumoase cărți scrisă de un autor român pe care am citit-o până în prezent.  Inimă de Cerneală, o carte magică, o carte care cuprinde o întreagă lume.

5-Instrumente Mortale vol 2(Orașul de Cenușă)-Cassandra Clare și Îngerul Mecanic- Cassandra Clare

cop-1-altfel-de-ingeri

Cop Dispozitive infernale 1_Ingerul mecanic:Layout 1.qxd

Pot spune că serie Instrumente Mortale îmi place puțin, puțin, puțin mai mult decât seria Dispozitive Infernale-cel puțin până în prezent-, dar le-am pus pe același loc deoarece ambele sunt două serii absolut superbe și acel puțin nu înseamnă prea mult.  Lumea Vânătorilor de Umbre, lumea creată de Cassandra Clare devine din ce în ce mai misterioasă, frumoasă cu fiecare volum al fiecărei serii pe care îl citesc.

4- Printre Tonuri Cenușii

cop-1-altfel-de-ingeri

Și eu am fost destul de surprinsă de decizia mea de a pune acestă care atât de sus în top. (asta a sunat ciudat). Știu, însă, că Printre Tonuri Cenușii își merită locul, deoarece a fost, pur și simplu, o carte genială. A fost o carte care a dezvoltat un subiect dramatic, dur într-o manieră atât de fină, de delicată și frumoasă. Povestea a fost construită cu cea mai mare grijă, la fel ca un lucru extrem de fragil. E cea mai frumoasă carte de acest fel pe care am citit-o până acum.

3- Testil Fierului-Holly Black și Cassandra Clare 

descărcare

Am avut câteva rețineri de a o plasa aici, pentru că, inițial, am vrut să ocupe locul 2, dar având în vedere că locul 2 e ocupat deja de trei cărți care mi-au plăcut puțin, puțin mai mult decât aceasta, i-am rezervat locul 3.

Testul Fierului a fost o carte care m-a surprins într-un mod plăcut, bineînțeles. Imaginația Cassandrei amestecată cu cea a lui Holly a dat naștere unei povești extrem de frumoase.

 

2- Blestemul Titanului- Rick Riordan, Piramida Roșie-Rick Riordan și Miss Peregrine- Pansom Riggs

 

cop-1-altfel-de-ingeribookpic-5-cronicile-familiei-kane-piramida-rosie-95362
descărcareȘtiu că e cam exagerat să pun 3 cărți pe același loc, dar, pur și simplu, nu am putut alege. Percy Jackson și Olimpienii  e seria mea preferată, Piramida Roșie e doar la 0,1 puncte depărtare, iar acum citesc Miss Preregrine și nu pot spune decât că e GENIALĂ, chiar dacă nu am terminat-o încă.

și-acum…tobe care creează suspans

1- Experiment-Veronica Roth (Divergent #3)

cop-1-altfel-de-ingeri

 

Chiar dacă seria Divergent nu e seria mea preferată, cartea aceasta…cartea aceasta….cartea acea…în fine, e FANATABULOASĂ, cea mai tare și genială și frumoasă și -am început să duc lipsă de adjective-  carte din seria Divergent. A avut un final perfect și un conținut bogat.

 

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

