Leapșa: Problemele cititorilor

bji

 

Am revenit cu o nouă leapșă pe care am luat-o de Aici .

1. Ai sute de cărți care așteaptă să fie citite, cum naiba alegi dintre ele care să fie următoarea ta lectura?

Sincer, nici eu nu știu. Recent m-am  aflat într-o situație similară. Pur și simplu pun mâna pe prima carte care abia așteptam să o citesc. Uneori, aleg la întâmplare. Alteori, sunt sigură că aceea e cartea care trebuie să o citesc prima.

2. Ești la jumătatea unei cărți și nu-ți place. O lași baltă sau continui să citești?

Depinde. Dacă nu-mi place chiar deloc, aleg să renunț. Dacă simt sau știu că pe parcurs își va reveni o continui, dar foarte rar se întâmplă asta. Aleg să nu termin sau să fac recenzia unei cărți care nu-mi place. Nu mă simt prea bine, știind că, cel mai probabil, sunt mulți care o adoră, iar eu am de spus doar lucruri negative la adresa ei.

3. Vine sfârșitul anului, iar tu ești atât de aproape, dar atât de departe de a-ți atinge numărul de cărți pe care ți le-ai propus să le citești anul ăsta. Mai încerci să prinzi din urmă? Și daca da, cum?

Nu mi-am propus niciodată să citesc un număr de cărți, deși am de îndeplinit de goodreads o provocare. Nu-mi place să-mi impună cineva ceva, cu atât mai mult cât eu îmi impun mie acel ceva, mai ales când vine vorba de preferințe(muzică, anime-uri, cărți etc), așa că citesc cât apuc. Cărțile trebuie „savurate”și dacă m-aș grăbi să termin una pentru a începe o alta aș pierde din esență.

4. Coperțile unei serii care-ți place nu se potrivesc. Cum reacționezi?

Înafara faptului că, dacă sunt oribile, am impulsul ciudat de a le rupe, reacționez destul de ok. Totuși, conținutul e cel care contează.

5. Toată lumea iubește o carte care ție nu-ți place. Cu cine totuși împărtășești opinii asemănătoare?

Se întâmplă destul de des ca persoanele cunoscute să adore cărți care mie nu-mi plac deloc. Opinii asemănătoare nu împărtășesc mereu cu persoanele cunoscute, ci mai mult cu unii bloggeri români pe care îi urmăresc din când în când. Am totuși câteva pritene care sunt dispuse să mă audă zicând ceva rău de cartea lor preferată, fără să-mi planifice după moartea în secretcred….

6. Citești o carte și ești aproape de a începe să plângi în public. Ce faci?

Foarte, extrem de rar se întâmplă să plâng la o carte, iar, de obicei, nu citesc cărți când sunt în public, pentru că îmi pierd repede concentrarea. Iar dacă totuși se nimerește să fie una dintre acele cărți dramatice care chiar reușesc să mă facă să plâng, iar eu mă aflu în public, cel mai probabil nu aș plânge, dar m-aș întrista și aș avea o stare ciudată întreaga zi, săptămână, lună, an, viațăexagerez?.

7. Ultima carte dintr-o serie care îți place tocmai a apărut, însă nu mai ții minte nimic din volumele anterioare. Recitești volumele? Sari peste ultima carte? Cauți rezumate? Plângi în frustrare?

Chiar acum mă aflu în acea situație- de fapt, mă aflam-. Nu am recitit volumele pentru că nu prea am avut timp. Nu am putut însă să sar nici peste ultima carte, dar nici să caut rezumatuldeși, de obicei, asta fac. E adevărat că-mi venea să plâng de frustrareglumesc…cred, dar am ales să citesc cartea în continuare, iar pe parcurs mi-am amintit.

8. Nu vrei ca nimeni, NIMENI, să-ți imprumute cărțile. Cum le spui oamenilor, politicos, “nu” atunci când te întreabă?

Sunt foarte puține persoanele cărora sunt gata să le împrumut aproape orice carte. De când am împrumutat primul volum din Percy Jackson unei prietene și l-am primit înapoi…lacrimi, suspine nu contează cum (adică poate fi citit și arată ok, dar are unele pagini făcute cu pixul și…iar lacrimi, și mai multe suspine) sunt foarte atentă când împrumut o carte cuiva. Dacă nu vreau să împrumut o carte cuiva apropiat,  apelez la o mică și nevinovată minciună: „Acum o citesc eu”, „Am împrumutat-o deja” sau îi spun pur și simplu persoanei respective că aleg să nu-mi sacrific cărțile pentru nevoile spirituale ale altora. iar exagerez.

9. Ai început și ai lăsat baltă cinci cărți luna trecută. Cum treci peste sentimentul enervant de neputință când vine vorba de citit?

De fapt chiar am început și am lăsat baltă vreo 3 cărți (nu cinci) luna trecută. Am început pur și simplu să citesc recent o carte care știam că nu mă va lăsa să mă plictisesc, Experiment și mi-am revenit foarte ușor și repede.

10. Sunt atât de multe cărți care apar în această perioada și abia aștepți să le citești. Cât de multe dintre ele chiar îți cumperi?

Mi le-am cumpărat pe majoritatea care le-am vrut, două sunt pe drum veniți, veniți, copiii mei!, dar lista de TBR nu se va termina niciodată, așa că îmi cumpăr cât de multe pot.

11. După ce ți-ai cumpărat cărțile pe care abia așteptai să le citești, cât timp va mai trece până când chiar vei începe să le citești?

Dacă abia aștept să citesc o anumită carte, nu va trece prea mult timp. Dacă nu sunt sigură însă de conținutul cărții respective pot trece luni, ani chiar…

Ofer această leapșă frumoasă tuturor celor care vor să o ia.

 

 

 

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

