Recenzie- Testul Fierului(Magisterium vol 1)-Holly Black și Cassandra Clare

Focul vrea să ardă.

Apa vrea să curgă.

Aerul vrea să se ridice.

Pământul vrea să se lege.

Haosul vrea să devoreze.

Prieteni şi duşmani. Pericol şi magie. Viaţă şi moarte.

Majoritatea copiilor ar face orice pentru a trece Testul Fierului. Nu şi Callum Hunt. El vrea să-l pice. Toată viaţa lui, Call a fost avertizat de tatăl lui să stea departe de magie. Dacă trece Testul Fierului şi este admis la Şcoala de magie Magisterium, e sigur că îl vor aştepta numai lucruri rele.Aşa că face tot posibilul s-o dea în bară, dar ratează eşecul.

Acum, Magisterium îl aşteaptă. Este un loc pe cât de senzaţional, pe atât de sinistru, având sumbre conexiuni cu trecutul lui şi ascunzând iţele unui viitor incert. Testul Fierului este doar începutul, marele examen este încă o himeră…

Imaginaţia remarcabilă a autoarelor de succes Holly Black şi Cassandra Clare a dat naştere acestei aventuri extraordinare, cu momente de suspans care îţi vor accelera pulsul şi te vor face să plonjezi cu toată fiinţa pe tărâmul magiei şi al incertitudinii.

Părerea mea:tumblr_nbr74x5lU81s0tbc4o1_1280

Am citit multe cărți scrise de Cassandra Clare. În schimb, nu am citit niciuna scrisă de Holly Black, cu excepția acesteia. Nu știam ce așteptări să am de la această carte, dar știam că o vreau. Așa că, mi-am luat-o.tumblr_nbr74x5lU81s0tbc4o1_1280

Cartea a început brusc, a început cu trecutul, mai exact. Chiar am fost ușor cunfuză. După ce-am pătruns, însă mai profund în lumea acestei cărți, nu am mai putut să o las din mână.

Povestea se învârte în jurul unei școli de magie și în jurul unui băiat care nu vrea, nici mort, să ajungă acolo. Până aici totul pare ușor plictisitor, clișeic chiar. Vă aduce aminte de Harry Potter, nu? Ei bine, eu nu am citit Harry Potter ca să fac o comparație între cele două cărți, dar știu că Testul Fierului a devenit una dintre cărțile mele preferate, datorită detalilor și, bineînțeles, a conținutului.Habar nu am cât de mult se aseamănă cu Harry Potter. Știu doar că am citit multe păreri care se învârteau în jurul acestui subiect. Probabil chiar se aseamănă din unele puncte de vedere, dar știu că are și pasaje originale.CJ_Aaron_01

Cum ar putea o carte de doar 291 de pagini să îmi placă atât de mult? Deși pare greu de crezut, au fost răsturnări de situație din belșug și un fir narativ complet, cu o acțiune elaborată, plină de suspans. Exact ce caut eu la o carte. În plus, această poveste a omis partea clișeică a duzinei de cărți fantasy contamporane în care personajul principal află pe parcurs că e e o ființă supranaturală. Callum știa ce e(cel puțin parțial) încă de la începutul cărții, iar părinții lui nu i-au ascuns asta. tumblr_nbk94fUZT61r3oy4vo1_500

Nu a încetat nicio clipă să mă surprindă. De fiecare dată când credeam că știu ce se întâmplă, cartea parcă mă „privea” c-un zâmbet ironic și-mi „zicea”: „Ba nu, habar n-ai ce se întâmplă, habar n-ai ce va urma, lalalala”. A fost acel gen de carte la care mai ai puțin și începi să vorbești singură, zicând exact replica clișeică pe care o spui la un film de groază: „Nu te duce acolo! Nu..nu..nu…Of, s-a dus.”. A fost acel gen de carte care te ține într-o alertă continuă. Acel gen de carte care nu te lasă să te plictisești.tumblr_nc2bwemvQk1t5doudo1_500

Unul dintre detaliile pe care le-am adorat la această carte a fost lipsa veșnicului triunghi amoros. De fapt, cred că a fost doar 2% romance în această carte. Totul s-a bazat doar pe prietenie. Acesta a fost detaliul relativ minor care a ridicat cu mult cartea în viziunea mea și m-a făcut să privesc totul dintr-o altă perspectivă.tumblr_ncdnn3tZ1w1s0tbc4o1_500

Call

tumblr_nfib01buu61tm782io2_r1_500

Call e genul de caracter care ajungi să-l îndrăgești încă din primele pagini. E genul de personaj față de care simți puțin mai multă compasiune și, care, pur și simplu, te face să-l adori. În componența lui (parcă aș vorbi de-o prăjitură…) se simte stilui Cassandrei Clare, replicila sarcastice și amuzante fiind, bineînțeles, predominante în vocabularul lui Call. tumblr_nbmyb0r0Im1teo0c2o1_500Parcă am simțit puțin din comportamentul lui Jace și puțin din a lui Will…

Tamara

tumblr_nbmyb0r0Im1teo0c2o1_500

Tamara a fost la început unul dintre cele mai enervante caractere feminine principale. Mă bucur că nu a durat prea mult până să-și schimbe comportamentul sau să fie ea însăși. După un timp am început chiar să o compar cu Annabeth(Percy Jackson și Olimpienii).

Aaron

CJ_Aaron_01

Aaron a fost printre personajele mele preferate din această carte. Sociabil, prietenos, alturist și cu o poveste destul de tristă în spate, acest caracter nu a încetat să mă surprindă nicio secundă.

„Toți izbucniră în strigăte entuziaste. Tamara țipă pentru că era fericită, Aaron țipă fiindcă era bucuros când cineva era fericit, iar Call țipă fiindcă era sigur că vor muri.”

„Gândurile sunt libere și nu se supun vreunei reguli.”

„-Ba da, te place, zâmbi Tamara. Chiar dacă ai pocni-o cu un lemn în cap, tot ar zice vai, Call, ce bun ești tu la chestiile astea magice.”

„Focul vrea să ardă.
Apa vrea să curgă.
Aerul vrea să se ridice.
Pământul vrea să se lege.
Haosul vrea să devoreze.”

Bineînțeles că mai sunt o mulțime de citate, dar care ar mai fi apoi farmecul dacă le-aș scrie aici pe toate?

Această carte m-a surprins în sensul bun al cuvântului. A devenit una dintre cărțile mele preferate fără prea mult efort. Pe la mijlocul ei, am început să compar relație de prietenie dintre Call, Aaron și Tamara ca fiind asemănătoare cum cea dintre Percy, Annabeth și Grover(Percy Jackson și Olimpienii) probabil că acesta a fost unul dintre motivele care m-au făcut să îndrăgesc atât de mult această carte. În orice caz, o recomand tuturor iubitoriilor de fantasy și nu numai, sunt sigură că o veți îndrăgi.

Book Trailer