The “asking books” tag!

Am revenit din nou cu un tag,destul de amplu, ca să zic așa,  pe care l-am primit …de unde altundeva dacă nu de pe blogul Anddea . Mulțumesc Diana! :3 tag

Știu că am neglijat din nou blogul și că iar m-am oprit din postat după doar o recenzie și câteva postări, dar am avut un program încărcat. Sincer, nici nu știu cât voi putea posta în această perioadă pe blog, pentru că nu știu câte cărți voi apuca să citesc. Aceste „pauze” pe care le iau vor fi, din păcate, probabil, mai frecvente, pentru că, după cum bine știți, a început școala, iar anul acesta școlar va fi unul extrem de încărcat pentru mine. Nici nu vreau să afirm de pe acum că nu voi mai posta, dar vreau să vă anunț că nu știu exact cât de activă voi fi. Totul e imprevizibil în acest caz…

Bineee, am terminat cu pălăvrăgeala despre posibilul meu program pe blog. Să-ncepem cu tag-ul, deoarece nu e așa micuț..

tumblr_n8fdwz31KC1qce73so1_250Reguli:

1. Încorporați imaginea în postarea voastră!
2. Reveniți pe blog și, într-un comentariu la această postare, lăsați link-ul cu postarea completă. AICI!
3. Dați tag-ul mai departe!
4. Nu răspundeți pompos/protocolar/încurcat :))

1. Cartea/poveștile preferate din copilărie:

Nu pot spune că am fost cine-știe- ce cititoare fidelă în copilărie, dar poveștile care mi-au plăcut muult au fost cele ale fraților Grimm.

2. Ce citești acum?

Carrie de Stephen King, sau cel puțin pretind că o fac, deoarece de ceva vreme tot la pagina 14 sunt :)).

3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?

Cioburi de stele – Ammie Kaufman, Meagan Spooner. Nu aștept nepărat o reducere masivă, dar totuși…

4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?

Încep multe serii pe care nu le termin, pentru că vreau să încep altele și, când mă hotărăsc să le continui pe primele uit firul narativ…Prost obicei!

5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?

Cred că tot Cioburi de Stele -Ammie Kaufman, Meagan Spooner.

6. Ai un e-reader?

Nu.

7. Preferi să citești o singură carte sau mai multe în același timp?

O singură carte. Îmi place să simt povestea în profunzime. Dacă citesc două cărți în paralel e foarte probabil să le și încurc una cu cealaltă.

8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?

Nu foarte mult. Înafara faptului că citesc mai multe cărți  și am un carnețel de notițe.

9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.

Zi după Zi- David Levithan, profundă, simplă, superbă.

10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.

Mare Tranquillitatis- Katja Millay, pur și simplu perfectă.

11. Unde îți place să stai atunci când citești?

Lângă geam, pe un fotoliu sau pe legănul de afară. 🙂

12. Cel mai inconfortabil loc unde ai citit?

Pe niște scaune din curtea scolii, deoarece a fost multă gălăgie și nu m-am putut concentra… :))

13. Poți să citești în autobuz?

Nu am încercat până acum, sincer.

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești?

Vara aceasta am citit destul de des în natură, ș toate locurile care mi s-au părut potrivite le-am încercat deja, așa că nu știu ce să aleg….Probabil în grădina din spatele casei. Da, acolo nu am încercat încă să citesc…

15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?

Nu prea-mi place să-mi împrumut cărțile. Sunt doar vreo câteva persoane cărora le-aș da. Totuși am pretenția să le primesc înapoi exact așa cum le-am dat și să nu stea prea mult timp departe de „casa lor” . :))

16. Ai împrumutat cărți vreodată?

Da. Chiar și profesoarei de istorie i-am împrumutat odată 2 cărți.

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?

Nu.

18. Chiar dacă este o carte veche?

Nu contează dacă e veche sau nu cartea, niciuna nu merită să fie scrisă.

19. În ce limbă preferi să citești?

În română, clar, dar vreau să încerc și în engleză…

20. Ce te face să iubești o carte?

Nu știu…depinde de carte. Stilul, coperta, descrierea, sentimentele emanate.

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?

Dorința de a face cât mai multă lume să citescă, de obicei, dar și de a-mi face cunoscute gusturile, probabil…

22. Genul favorit?

De obicei le prefer pe cele fantasy, SF, rar mai fac și excepții și aleg YA.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?

Hm…romance, cred. Nu mă prea împac cu acest gen… 😀 Bine, există câteva excepții…

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse de profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?

Depinde de ce cărți ar recomanda. Dacă nu ar fi ceva plicticos, gen lecțiile care se predau, dar ceva care să țină de materia respectivă, probabil aș alege istoria. Materia în sine, nu-mi prea place, deoarece sunt prea mulți ani și date fixe inutile. Totuși poveștile istorice îmi plac.

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?

Am citit de mai multe ori…

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.

Îmi place mult coperta cărții Printre Tonuri Cenușii- Ruta Sepetys.

27. Cartea/seria preferată momentan?

Seria mea preferată e clar Percy Jackson și Olimpienii . One love <3.

28. Gustarea preferată atunci când citești este?

Ciocolata. Mereu când citesc mănânc ciocolată.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?

Cred că la Academia Vampirilor. Am început seria de ceva timp, dar am primit câteva spoilere masive și parcă nu prea mă mai simt atrasă de continuări..

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?

Că sunt sau nu deacord, accept și părerile negative. Totuși unii exagerează. Sunt de părere că gusturile nu se discută, așa că dacă cuiva nu-i place o carte, nu sunt obligați și restul să displacă acea carte. Fiecare are preferințe proprii…

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?

O singură dată am scris o recenzie negativă, aceea a fost la Cercul Secret. De atunci am zis că dacă nu-mi place o carte, nu-i mai fac recenzia, pentru că nu-i văd rostul. Nu vreau să influențez pe nimeni cu negativismul meu.

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?

Egipteana, cel mai probabil…

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.

Nu pot alege doar o singură carte…

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.

Aici o să răspund la fel ca Diana, Allegiant. Dacă nu mă spoilăream, probabil lucrurile ar fi stat altfel acum…

35. Poetul favorit.

Nu sunt o fană a poeziilor, adică îmi plac, dar nu am un poet favorit.

36. Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?

Cu aproximație, vreo 60…

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?

De la biblioteca școlii împrumut doar de dragul genialei mele profesoare  de română, dar de puține ori am terminat o carte. De returnat, nici nu vreau să mă gândesc în cât timp o fac…. :))

38. Personajul preferat dintr-o carte.

Tris din Divergent.

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.

Pff…Nu știu :))

40. Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?

În vacanța de Crăciun, nu? :)) Probabil 2-3, cât aș putea apuca într-o săptămână sau două din umila noastră vacanță de iarnă? :))

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?

Nu prea mult timp…

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!

Frenezia. Boring.

43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?

De zgomotele puternice din jur…

44. Ecranizarea favorită a unei cărți.

Sub Aceeași Stea, Divergent…:D

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.

Percy Jackson și Olimpienii -Marea Monștrilor. Nu aș zice că a fost cea mai dezamăgitoare ecranizare, nici cea mai oribilă…pur și simplu m-au dezamăgit modificările….

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.

Nu-mi amintesc….Cred că 100 de  lei, dar nu sunt sigură…

47. Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?

Depinde cât de plictisitoare e cartea… :)) Dacă e Ion sau mai știu eu ce „operă”clasică  a literaturii noastre, atunci foarte des…

48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?

Stilul greoi și plictisitor, fir narativ static, în general asta… uneori chiar și absurditățiile sau predictibilitățile.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?

Da.

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?

Să le păstrez, normal. Bine, mai fac și schimburi, dar destul de rar…

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?

Academia Vampirilor 2. Nu aș spune că am evitat-o, mai mult am amânat-o…

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!

O să aleg o triologie, Cercul Secret.

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!

Alegerea-Kiera Kass. A fost destul de OK, chiar dacă la început aș fi putut jura că nu o să-mi placă…

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!

Și aleg din nou Cercul Secret…:D

Iar voi trișa puțin, dar nu știu pe cine să etichetez, așa că cei care vor, sunt liberi să ia acest tag!

 

 

 

 

 

 

4 Comments

Filed under Uncategorized

4 responses to “The “asking books” tag!

  1. Ma bucur ca ai facut tag’ul >:D<
    Si eu sunt super aglomerata 😦

Leave a Reply

