Recenzie- Mare Tranquillitatis by Katja Millay

Mare Tranquillitatis- Katja Millay

Notă copertă: 4,5/5

cop-Mare-Tranquillitatis_coperta-buna1

Notă Copertă Originală

4/5

cop-Mare-Tranquillitatis_coperta-buna1

Trăiesc într-o lume lipsită de magie sau de miracole. Un loc unde nu există clarvăzători sau metamorfi, nici îngeri, nici băieți cu puteri supraomenești care să te salveze. Un loc unde oamenii mor, și muzica se dezintegrează, și viața e nașpa.
N-AM MAI ROSTIT O VORBĂ DE FAȚĂ CU VREO ALTĂ PERSOANĂ DE 425 DE ZILE.
Îmi detest mâna stângă. Detest s-o privesc. O detest când îmi şovăie, şi tremură, şi-mi aminteşte că identitatea mea s-a dus. Dar o privesc chiar şi-aşa, pentru că, totodată îmi aminteşte şi că o să-l găsesc pe băiatul care mi-a luat totul. O să-l omor pe băiatul care m-a omorât, iar când o să-l omor, o s-o fac cu mâna mea stângă.

Fostul copil-minune al pianului, Nastya Kashnikov, își dorește două lucruri: să treacă prin anii de liceu fără să i se afle trecutul și să-l facă pe băiatul care i-a răpit totul – identitatea, spiritul, dorința de a trăi – să plătească pentru asta.
Povestea lui Josh Bennett nu e un secret: toți cei pe care i-a iubit au fost luați din viața lui, iar acum, ajuns la vârsta de șaptesprezece ani, nu i-a mai rămas nimeni.
Acum, tot ce vrea este să fie lăsat în pace, iar cei din jur îi îngăduie acest lucru, fiindcă atunci când numele îți devine sinonim cu moartea, toți tind să păstreze distanța. Toți, în afară de Nastya, misterioasa nouă colegă de școală, care tot îi apare în cale și nu pleacă până când nu i se infiltrează în toate aspectele vieții. Dar, cu cât o cunoaște mai bine, cu atât mai enigmatică i se pare.
Mare Tranquillitatis este o lectură complexă, bogată, intensă, cu o narațiune genial construită despre un tânăr singuratic și o tânără fragilă emoțional și despre miracolul celei de-a doua șanse.

Părerea mea:tumblr_m07fg49qr11r31yxqo1_500

De obicei nu-mi plac cărțile cu mult romance și puțină acțiune. Îmi place romance-ul în cărți, dar doar dacă e îmbinat și cu acțiune sau ceva fantasy. De la această carte am avut așteptări mari, având în vedere că a fost atât de votată și ridicată la cer. În același timp, însă, undeva în subconștientul meu, credeam că n-o să-mi placă, deoarece am auzit că e exact genul acelor cărți care pur și simplu nu mă atrag. Totuși, datorită Dianei de pe blogul Anddea i-am dat o șansă cărții. (dacă tu nu mi-o recomandai, probabil că aș fi citit cartea, dar peste vreo câțiva ani, nu acum.). Rar, extrem de rar se întâmplă să-mi placă astfel de cărți, dar această carte nu mi-a plăcut. Am iubit-o pur și simplu!Imediat ce am citit descrierea de pe coperta din față m-am îndrăgostit  de cartea aceasta. Nu mi-a luat prea mult timp să-mi dau seama că nu se aseamănă nici pe departe cu duzina de povești siropoase, pentru că nu poate fi pusă în această categorie. A fost genul de carte de care așteptam de mulă vreme să mă ciocnesc. O carte tristă de la început, sau poate dureroasă. O carte de la care nu ai pretenția unui happy-end. O poveste exprimată prin cele mai frumoase cuvinte, cu personaje diferite, cu gânduri diferite. Și, până la urmă, se pare că am găsit-o. A fost totul perfect echilibrat, astfel încât nici măcar nu am reușit să-mi mai iau mâinile de pe ea.tumblr_n0x3yskTS61spzf3go1_500

Această poveste de dragoste a fost diferită de celelalte, unică, și asta a făcut-o una dintre preferatele mele. Nici nu știu încă dacă „poveste de dragoste” e o însușire care să se potrivească aceastei povești. Știu doar că am văzut dincolo de măști, de cuvinte și de romance. Știu că mi-a plăcut, deși nu-mi stă în fire. Acest lucru mi-a dat de gândit și am ajuns la concluzia că nu e acel gen de carte care nu-mi place. Această carte o pot încadra doar într-o categorie inexistentă încă. De aceea mi-a plăcut atât de mult.tumblr_mnrt7opINi1qby403o9_250

Nu regret DELOC că am citit-o, că am început-o, că i-am dat o șansă. Trebuie să reconsc însă că autoarea a reușit să mă bage la început în ceață și să mă ducă în eroare. A fost totul abstract și de neînțeles și, cu cât mă chinuiam mai mult să înțeleg personajele și decizile lor (în special pe Nastya), cu atât mă pierdeam și mai tare printre gânduri. Așa că, m-am hotărât să nu mai gândesc atâta și să citeasc doar, să simt povestea. Acest lucru nu a fost deloc dificil, deoarece această poveste a fost relatată în cel mai frumos mod posibil, s-au simțit sentimentele autoarei, ceea ce puține cărți sunt în stare să transmită. A fost, categoric, o carte diferită.tumblr_mnrt7opINi1qby403o9_250

Totul la această carte a durut într-un fel sau altul, de la personaje până la gândurile și acțiunile acestora. Dar lucrul cel mai ciudat este că această „durere” a fost frumoasă. Până să citesc această carte, nu credeam că o să mă ciocnesc de așa ceva. Autoarea a demonstrat că suferința și tristețea pot fi exprimate într-un mod frumos.  Știu că sună puțin ciudat, dar dacă ați citit cartea mă veți înțelege cu siguranță.tumblr_mnrt7opINi1qby403o9_250

Descrierile au fost perfecte,nici extrem de amănunțite, dar nici trecute cu vederea. De fiecare dată când dădeam de un pasaj descriptiv, în fața ochilor îmi era plasată imaginea descrisă, nu cuvintele. Acțiunea a fost puțină, ce-i drept, dar suspansul nu a prea lipsit.Totul a fost imprevizibil, în special finalul, care, pur și simplu, m-a surpsins. Nici măcar nu mi-a venit să cred că acela va fi sfârșitul (sau poate începutul) poveștii. Când citești o carte de genul, te aștepți la un final la fel, dar am fost dusă în eroare. Totuși, mi-a plăcut! Nici amuzamentul și replicile sarcastice nu au lipsit, ceea ce a dat puțină culoare poveștii. tumblr_n1gjc4AFFC1tro5x0o1_500

Mi-a plăcut și modul în care a fost povestită, din perspectiva ambelor personaje. A fost aproape la fel ca în cartea Piramida Roșie.Processed with VSCOcam with f2 preset

Personajele:

Personajele aceastei cărți au fost foarte bine conturate, cu multe defecte, cu stropul de realism care îmi place să-l întâlnesc în cărți.

Nastya a fost cel mai abstract personaj, cu caracterul ei ciudat. A fost exact cum a descris-o Josh la început, un puzzel a cărui piese, cu cât apar mai multe, cu atât devine mai greu de rezolvat. (sau ceva de genul :)) ). Trebuie să recunosc că la început nu-mi plăceu gusturile ei în materie de modă, dar, după ce am înțeles-o, nu am mai ținut cont de ele.Cu cât am pătruns mai adânc în povestea ei, cu atât m-am ciocnit de și mai multă suferință și tristețe. Aceast lucru a dat viață povești, așa că am ajuns să-l aprecez și chiar să mă obișnuiesc cu suferința ei.tumblr_mu9pjeTlzv1r26wwlo1_500

Josh a fost cireașa de pe tort,  preferatul meu. Pe el și pe Nastya i-a apropiat durerea, dar aceeași durere a păstrat și distanța între ei, deoarece erau dureri diferite. Josh e tipul de băiat ce nu-l prea întâlnești prin cărți. Asta îl face, într-un fel, unic.tumblr_mu9pjeTlzv1r26wwlo2_500

„Trăiesc într-o lume lipsită de magie sau de miracole. Un loc unde nu există clarvăzători sau metamorfi, nici îngeri, nici băieți cu puteri supraomenești care să te salveze. Un loc unde oamenii mor, și muzica se dezintegrează, și viața e nașpa. Greutatea realității mă apasă atât de tare de pământ, încât uneori mă mir cum de-mi mai pot ridica picioarele.”-Acest citat m-a făcut să-mi schimb părerea despre carte, și și-a găsit un loc în inima mea.

„Vârste la care majoritatea adolescenților încearcă să-și dea seama cine sunt. În schimb, eu eram ocupată cu încercarea de a afla de ce sunt. ”

„Mă uimește cât de mult se tem oamenii de ce se poate întâmpla pe întuneric, dar nu se gândesc mai deloc la siguranța lor din timpul zilei, de parcă soarele ar oferi vreun soi de protecție supremă fată de toate relele din lume. Nu e așa. Tot ceea ce face e să-ți șușotească, liniștindu-te cu căldura lui, înainte de a te trânti cu fața-n jos în țărână. Lumina zilei nu te apără de nimic. Relele se întâmplă tot timpul;nu așteaptă până după cină.”

„(…)fetele deștepte comit deseori cele mai mari prostii.”

„Aștept să-l văd cu reacționează, dar fiind vorba despre Josh, ca de obicei, nu se dă de gol. Ar fi putut să deschidă ușa și să vadă un cuplu de hiene împerechindu-se, și tot nu și-ar fi schimbat expresia feței.”

„Există atât de multe lucruri care te-ar putea doborî, dacă n-ai avea ce să te țină pe picioare.”

„Nimeni nu e bine vreodată.”

Și aș putea continua la infinit cu citatele, dar apoi v-aș răpi bucuria de a le citi chiar voi din carte, așa că mă opresc aici.

Această carte nu s-a obosit să se mai ridice la măsura așteptărilor mele, ci le-a depăsit direct! Acum, după ce-am citit-o, pot spune că am înțeles atât titlul cât și semnificația lui. Asta înseamnă că am înțeles povestea și știu că o voi mai citi o dată sau poate de două ori…tumblr_mxub27gacR1szc500o1_500