Recenzie-Piramida Roșie by Rick Riordan

Piramida Roșie- Rick Riordan (Cronicile Familiei Kane #1)

Notă Copertă: 4,5/5

tumblr_mzcu87l25u1s3ik3oo2_500

Notă Copertă originală: 5/5

7090447

Sinopsis

Într-o seară, la Londra, savantul egiptolog Julius Kane vizitează British Museum împreună cu cei doi copii ai săi, Carter şi Sadie, pentru a desfăşura un misterios experiment ştiinţific. Din nefericire, acesta din urmă eşuează, iar Julius Kane este capturat de către Set, zeul egiptean al deşertului, haosului şi violenţei, în timp ce Sadie şi Carter sunt obligaţi să fugă pentru a scăpa cu viaţă.
Curând, cei doi fraţi descoperă că în spatele unor fiinţe sau lucruri până atunci obişnuite se ascund zeităţi antice ori forţe magice care vin în ajutorul lor sau care sunt capabile să îi distrugă. Pentru a dejuca planurile malefice ale lui Set, ei vor lua parte la o ameţitoare călătorie de-a lungul continentelor, în care situaţiile surprinzătoare, scenele de luptă şi replicile amuzante îşi dispută permanent întâietatea, într-un ritm susţinut. Iar ceea ce vor afla la final despre propria lor familie este un secret vechi de milenii care le va transforma cu totul opiniile şi chiar personalităţile.

Descrierea sună plicticos, nu-i așa? Ei bine, ea a fost singura care m-a făcut să amân cartea. Cu toate că o am de la începutul verii, nu m-am atins de ea până recent.

Chiar dacă descrierea parcă striga : ,,ATENȚIE! Carte plictisitoare!” eu am știut că nu va fi așa, deoarece e scrisă de Rick Riordan. Și cum ar putea o carte care e scrisă de acel om minunat să mă dezamăgească vreodată?Doar a dat viață lumii lui Percy Jackson, iar seria aia e preferata mea, în fruntea topului și, sunt sigură că nu o să fie niciodată vreo carte/serie care să-i ia locul, deoarece deja are unul în inima mea! Așa că, cum ar putea autorul acesta să scrie ceva plictisitor? Cum?tumblr_mnj5k4pSWe1rphsdko1_500

Nu am avut cine știe ce așteptări de la început, dar nici nu m-am îndoit de talentul autorului. Și nu m-am înșelat. Rick Riordan a reușit și de data aceasta să mă surprindă, să creeze o carte/ o triologie pur și simplu genială. Ca de obicei, a creat o carte cu întorsături de situații la fiecare pagină.

tumblr_mnj5k4pSWe1rphsdko1_500

Credeam că va fi o carte asemănătoare cu seria PJ, dar m-am înselat. Singura asemănare dintre cele două serii sunt zeii, doar că în PJ erau cei din Olimp și în această carte sunt cei din Egipt. A, da, și semizeii, doar că nici aceștia nu seamănă între ei. Mai departe o să explic puțin care sunt diferențele dintre semizeii din Egipt și cei din Olimp,dar fără spoilere, doar pentru a vă face să înțelegeți puțin la ce m-am referit. NU vor fi spoilere, dar dacă vreți voi să aflați citind cărțile care sunt aceste diferențe, treceți la următorul paragraf :D. OK atunci. O să încerc să fiu cât mai scurtă și explictă. semizeii din Olimp, adică cei din seria Percy Jackson și Olimpienii sunt jumătate muritori, jumătate zei. Adică sunt copiii pe care zeii Olimpului îi au cu muritorii. Semizeii din triologia Cronicile Familiei Kane sunt, de obicei, (dar sunt și excepții) magicieni cu sânge de faraon (adică oameni care provin din familii vechi de faraoni.  *mai multe explicații despre acești magicieni veți primi dacă citiți cartea ) posedați de zei. (bine, asta sună cam ciudat) Dar nu toți sunt posedați în întregime. Unii au un zeu în subconștientul lor, dar încă dețin controlul asupra corpului, și au gânduri proprii, alții sunt posedați în întregime, iar zeul deține puterea și controlul corpului. (pentru ce aveau nevoie zeii de gazde, precum magicienii, cu sânge de faraon sau nu, oamenii normali sau animalele veți afla, deasemenea dacă citiți cartea) . Ok, acum poate că cei care au citit Gazda de Stephenie Meyer mă vor înțelege mai bine. tumblr_ma734v7Ch11rv51n5o1_500

Diferența despre care v-am vorbit mai sus este unul dintre motivele care m-au surprins la această carte, dar, care m-a  lăsat și ușor confuză. La început mă întrebam care sunt până la urmă semizeii reali. Cei din Percy Jackson sau cei din Cronicile Familiei Kane sau poate ambii? Dar apoi m-am ciocnit de realitate și mi-am amintit că semizeii nu există de fapt. (dar totuși, cine știe? :)) )tumblr_myrgr3m6T61qlsecxo1_500

Firul narativ, acțiunea, felul în care a fost povestită și descrierea au fost diferite însă de cele din PJ.tumblr_myrgr3m6T61qlsecxo1_500

Mi-a plăcut mult atmosfera emanată de această carte. Mereu am fost pasionată de zeii din Egiptul Antic, de egipteni și, de acea epocă în sine. De mică am căutat informații despre faraoni, despre Egipt, despre acea perioadă și mereu rămâneam fascinată de toate lucrurile care le aflam. Așa că, am citit această carte cu drag .  În plus, autorul a mai completat informațiile pe care le știam pe alături, a venit și cu unele noi, de care nu aveam habar. Și fiind pasionată de Egiptul Antic, cum altfel aș putea primi aceste informații dacă nu cu inima deschisă? De fiecare dată când auzeam numele unui zeu, îmi aminteam de acele hieroglife care le găseam prin cărțile mele. Mi-am amintit până și de desenul acela Tutankhensetamun și, o ,doamne, m-am simțit atât de bine citind această carte, călătorind parcă printre informații și lucruri cu un aer  ușor familiar.

tuttn6 (400 x 300)

Această carte a fost și prima carte Fantasy pe care am citit-o cu subiectul: Zeii din Egipt. Am apreciat, așa dar, și originalitatea subiectului aceste cărți.

tuttn6 (400 x 300)

S-a vorbit puțin și de New Orlands și, după această carte am de gând să mă pun puțin pe cercetări pentru a afla mai multe despre istoria acestui oraș. Am auzit prea multe despre el ca să las totul așa.

tuttn6 (400 x 300)

Dacă vorbim despre o carte scrisă de Rick Riordan, vorbim atunci și de replici amuzante cu grămada chiar în cele mai nepotrivite momente. La un momendat mă trezeam că râd singură prin casă, alteori începeam să râd cu tata lângă mine. *credeți-mă, privirea lui în acele momente a fos de milioane :)). Această carte e cea mai potrivită pentru a-ți ridica moralul. Cu acțiune și răsturnări de situație la fiecare pagină, și nu exagerez de loc. Acum totul e calm și dintr-o dată frații Kane sunt la un pas de moarte. Ce să mai vorbim că, de fiecare dată m-a luat prin surprindere. Serios, am început să-mi pierd încrederea în intuiția mea cu cât citesc mai multe cărți scrise de Rick Riordan, deorece presupunerile mele se adeveresc de fiecare dată a fi total greșite. Cum adică?tumblr_myrgr3m6T61qlsecxo1_500

Cu Rick Riordan am învățat mai multă istorie decât de la școală, serios. Mă gândeam…Cum ar fi ca manualele noastre de istorie să fie cărțile lui? Atunci, sunt sigură că aș adora istoria.

Ce m-a impresionat cel mai mult la această carte a fost felul în care a fost povestită. Cartea, propriu-zisă, a fost de fapt o înregistrare audio. Ca să înțelegeți mai bine o să vă scriu puțin din începutul cărții aici ( „ ADVERTISMENT! Cele ce urmează reprezintă transcrierea unei înregistrări digitale. Pe alocuri, calitatea sunetului lasă de dorit, așa că unele cuvinte și fraze sunt doar bănuieli ale autorului(…) Pare imposibil ca tinerii povestitori să spună adevărul, dar tu, cititorule, ești cel care trebuie să hotărască asta. ”). Astfel că, la finalul cărții am ajuns practic de unde am început. Pe lângă asta, povestea a fost relatată de ambii frați Kane (o fată și un băiat, apropo) pe rând. Adică, două capitole erau scrise din perspectiva lui Sadie, iar următoarele două erau continuate din perspectiva lui Carter.Acest lucru, sincer, m-a și derutat astfel încât, la un moment dat, nu știam din a cui perspectivă citesc.

Sadie:

tumblr_mqprodnnJa1qg1e00o3_1280

Ea e preferata mea din toată cartea. Știam că citesc din perspectiva ei, atunci când totul se rezuma la replici sarcastice, amuzante, comentarii pe lângă subiect și bocanci militari. Cum să n-o iubești?

Carter
tumblr_mqprodnnJa1qg1e00o2_500

De el, sincer, nu am fost super-mega-extra-încântată. Și e adevărat că nu e nici cel mai fermecător personaj întâlnit de mine. *de fapt, e cam departe de cuvântul „fermecător, dar ce contează? E fratele lui Sadie până la urmă. În plus, mai scoatea și el niște replici amuzante uneori…

Despre celelalte personaje nu prea am ce să zic. Adică…ce ar fi de spus despre o mamă moartă, un tată misterios, niște zei nebuni (unul dintre ei chiar fooooarte simpatic :3, apropo), un unchi tăcut, o păpușă de lut (Plămădeală), un crocodil ciudat și un babuin? Bine, poate că despre babuinul ăla aș avea câteva lucruri de spus totuși, având în vedere că vocabularul lui se rezuma la „Agh, Aggh, Aghh!”…

„De ce trebuiau adulții să fie atât de tari de cap?Mereu Îți zic mereu„Spune adevărul”, iar când o faci, nu te cred. Care-i ideea?”

„Corectitudinea nu e când toată lumea primește același lucru, a spus tata. Crectitudinea e când toată lumea primește ceea ce are nevoie. Iar singura cale de a obține ceea ce ai nevoie este să te descurci singur.”

„Carter a mai scos câteva bucăți de sfoară maronie, o pisicuță de abanos și o rolă groasă de hârtie. Nu, nu era hârtie. Era papirus (…)Era atât de gros și de dur, încât mă întrebam dacă bieții egipteni trebuiseră să-l folosească la toaletă. Dacă răspunsul e afirmativ, nu-i de mirare că mergeau în lateral. ”

„M-am întors și am văzut văzut un băiat frumos de vreo saisprezece ani, îmbrăcat în negru(..). Am încercat să mă gândesc ce i-aș putea spune: „Scuză-mă”?, „Salut”?, „Căsătorește-te cu mine” ?Oricare variantă era potrivită”

„Și știu că n-are sens, dar îmi simțam fața de om, de parcă o parte din mine nu se transformase într-o pasăre. [ Bine, Sadie. Sunt un pui cu cap de Carter. Ești fericită acum?]

Nu cred că e nevoie să mai menționez că această carte mi s-a părut cu adevărat genială și că e una dintre prefertele mele, cu o treaptă mai jos decât Percy Jackson și Olimpienii. Sarcasm, replici amuzante, răsturnări de situație, acțiune, suspans, un final neaștepat, chiar și puțin romantism toate ambalante într-un pachet complet, perfect. În plus, la finalu cărţii am aflat că autorul s-a inspirat din lucruri reale, care chiar au existat, cum ar fi “Casa Vieţii” .Ce vreți mai mult?După cartea asta vreau neapărat să merg în Egipt!