Recenzie- Inimă de cerneală by Cornelia Funke

 Inimă de Cerneală- Cornelia Funke (prima carte a triologieie Inkworld)

Notă Copertă: 5/5
bookpic-5-inima-de-cerneala-11593

Copertă Originală

Silver-Unimaginable_FINAL_cover

3/5

Titlul original: Inkheart

Sinopsis

Când citește cu voce tare, Mo poate să dea viață personajelor din cărți.

Meggie, fiica lui de doisprezece ani, a moștenit acest dar de la el. Pe această frumoasă premisă se construiește povestea ingenioasă din Inimă de cerneală: în urmă cu nouă ani, Mo a scos dintr-o carte o bandă de tâlhari medievali, în frunte cu liderul lor, Capricorn. Acum, trecutul îl prinde din urmă și Meggie se vede nevoită să-și salveze tatăl.
Însă într-o lume în care granița dintre realitatea ei și cea a cărților nu e foarte stabilă, mica eroină va trebui mai întâi să-și pună la încercare neobișnuitul talent și să-și lege propria poveste de a altora în cele mai neașteptate moduri.

 Părerea mea:tumblr_n67lpy1Qyu1tziofho1_500
Când am început să citesc această carte, știam că va fi una specială. Mi-a emenat încă de la început atmosfera ei. Trebuie să recunosc că m-a atras, la început, titlul ei. Nici măcar descrierea nu i-am citit-o când am cumpărat-o. Și, după, m-am bucurat că nu am făcut-o. Descrierea pare a fi a unei cărți de copii mici și, poate că așa și e. Poate că, pentru mulți, și cartea e la fel. Și dacă ar fi o carte de copii mici nu m-ar deranja. Uneori, cărțile pentru copii cuprind mai mult adevăr decât cele din duzina de YA, unde, subiectele lor se aseamănă între ele deranjant de mult. Recunosc, și eu citesc YA, dar ar fi imposibil să nu-mi dau seama de acest amănunt. tumblr_m3ckloDIvt1rob81ao4_250
Cartea aceasta a fost …magică. Iubesc cărțile fantasy, dar asta nu înseamnă că nu au existat și cărți care să mă dezamăgiască. Din fericire, aceasta nu face parte din acea categorie.
Am găsit câteo bucățică din mine, în fiecare pagină a aceste cărți. A acestei cărți care a fost scrisă cu atâta grijă și magie. Citind, am simțit-o pe autoare. Știu că pare ciudat, dar parcă, autoarea îmi povestea mie, nu citeam. (sentiment greu de explicat).tumblr_mloa3gIgiL1rnzp88o1_500
Stilul Corneliei Funke e unul foarte rar întâlnit prin cărți.Chiar dacă mie nu-mi prea plac cărțile scrise la persoana a III-a, aceasta m-a surprins în mod plăcut.  În acestă carte, povestea nu s-a învârtit în jurul unui sigur personaj, așa cum se întâmplă în majoritatea cărților, indiferent din ce perspectivă sunt scrise, indiferent la ce persoană. În toate cărțile știam ce se întâmplă doar cu personajul principal sau cu personajele principale chiar dacă acea carte e scrisă la persoana a III-a (cum ar fi în Instrumente Mortale – acolo în centrul acțiunii au fost doar Jace și Clare(în special Clare), în Damnare au fost doar Daniel și Luce(în special Luce etc). Dar, în această carte, lucrurile au stat cu totul diferit. Povestea era arătată din toate perspectivele. În această carte nu a fost doar o persoană sau două în centrul acțiunii,deși, aparent, Meggieși Mo sunt personajele principale,aproape TOATE caracterele au avut ceva de „spus” .  Vocea narativă se axa pe toate personajele, ca într-un film. Povestea era arătată din mai multe unghiuri, din perspectiva tuturor personajelor, bine..aproape. Acest lucru mi-a plăcut enorm la Inimă de Cerneală și, pentru prima dată în viața mea, mă bucur că o carte a fost scrisă la persoana a III-a, deoarece așa am înțeles decizile personajelor și, am „văzut” mai bine povestea. tumblr_min2c8BmRw1qk7bbzo1_500
Mă bucur că am găsit acestă carte, o carte completă, mai mult decât frumoasă. Cu o temă non-clișeică sau predictibilă. Deși a fost până și ecranizată, nu aud prea multe lucruri vorbindu-se despre acestă carte, poate exact din cauza că este considerată o carte pentru copii sau plictisitoare. Mie, nu mi s-a părut a fi nici una, nici alta.
Personajele au avut nume destul de interesante și haioase în același timp, cel puțin…unele
Mo- El și-a „jucat” bine rolul în carte. (în film nu știu, pentru că nu l-am văzut). Rolul de tată grijuliu și alturist, dar tot mai am câteva întrebări legate de el.
Silver-Unimaginable_FINAL_cover
Meggie-  Trebuie să recunosc că au fos pasaje în care mă enerva încăpățânarea ei, dar în ansamblu a fost un persoanaj destul de bine conturat cu trăsăturile unei fete de 12 ani.
Silver-Unimaginable_FINAL_cover
Deget-De-Praf…. ăă, eu mi l-am imaginal așa în timp ce citeam cartea *Fără fata aceea* :
deget-de-praf
tumblr_m3ckloDIvt1rob81ao4_250
iar actorul care îl joacă în film și, pe care, l-am văzut acum câteva minute arată așa:
Silver-Unimaginable_FINAL_cover
Nici varianta a doua nu e prea rea, dar totuși o prefer pe a mea. Deget-De-Praf e caracterul meu preferat. Singuraticul Deget-De-Praf și al său jder cu cornițe. (Deja devine interesant, nu? )
Elinor- Bine, poate că și Elinor e preferata mea. Ce? De vină e duzina de cărți pe care o are. Cum ar fi să ai o casă mareee cu camerele pline de cărți + o bibliotecă, singurul loc unde avea sistem de alarmă? Cum să n-o iubești?
Silver-Unimaginable_FINAL_cover
Farid- Bine…mi l-am imaginat mai..diferit și mai mic, dar tot e simpatic. Farid e o versiune a lui Deget-de-Praf mai mică, cel puțin în carte…E clar că descrierea amănunțită a personajelor nu e tocmai punctul forte al autoarei…
Silver-Unimaginable_FINAL_cover
Bile negre : Da, ați auzit ctit bine. Oricât de mult mi-a plăcut această carte, tot are ea mici defecte. În primul rând, la început, m-au deranjat ilustrațiile. Sunt puține, mici și alb-negru, dar când mi-am luat-o nu le-am observat, așa că, m-au luat prin surprindere. Acum, bila aceasta neagră e un mic spoiler, mucuț, micuț, dar e, așa că, dacă nu ați citit încă acestă minunată carte și vă deranjează spoilerele, treceți la următorul paragraf.                       Tinkerbell! Ce-au toți cu poveste Peter Pan de țin nepărat să o strice…într-un fel sau altul? Mai întâi în Once Upon A time unde nu m-ar fi deranjat nimic,chiar aș fi iubit povestea lor, dacă nu-l omorau pe Peter Pan și acum…aici. Au scos-o tocmai pe Tinkerbell din carte și au schimbat povestea. Nu putea găsi și autoarea o altă zână să-i de lui Maggie să scoată din carte?
Citate: Acum, că mi-am spus oful putem trece mai departe … Am găsit atâtea citate în cartea asta care mi-au plăcut! Din păcate, aici nu vă voi putea da poze, deoarece ies neclare.
„Uneori e practic că memoria noastră nu e nici pe  jumătate atât de bună ca aceea a cărților. Fără ele n-am ști pesemne nimic. Toate s-ar uita.”
„Numai că în visele urâte suntem de cele mai multe ori singuri,îngrozitori de singuri.”
„Suntem cu toții mincinoși când ne e de folos.”
„O promisiune proastă nu devine mai bună prin faptul că e ținută.”
„Știi că nu-mi plac lucrurile astea, dar uneori trebuie să-i aperi pe oameni de propria lor prostie.”
„De ce poveștile triste erau adesea așa de frumoase? În viața adevărată era altfel.”
„De ce nu poți să-ți înghiți cuvintele-să le prinzi și să le împingi iarăși repede înapoi printre buze?”
Ecranizare
Silver-Unimaginable_FINAL_cover
Filmul nu l-am văzut, nici măcar nu știam că există unul. Mă bucur că nu l-am văzut, pentru că, așa am putut eu să-mi creez unul propriu în minte citind cartea. Totuși, dacă voi vreți să-l vedeți , ceea nu vă recomand dacă nu ați citit încă cartea, aici aveți un trailer.

http://www.youtube.com/watch?v=_PcHOEAA9cs – cu câteva adăugări….presimt că acest film nu prea a respectat cartea…

Sfârșit:

Recomand această carte tuturor iubitorilor de fantasy. E o carte alertă, completă, genială. Abia aștept să citesc următoarea carte din triologie.

2 Comments

Filed under Recenzii

2 responses to “Recenzie- Inimă de cerneală by Cornelia Funke

  1. andrada h.

    Am citit cartea si e GENIALA. Sustin partea cu TinkerBell. Si cred ca as vrea sa am ce are Elinor cand am aflat ca i-au fost arse comorile am plans

  2. Pingback: The Disney Song Tag | Just another fantasy world

Leave a Reply

