Top 5 Wednesday- Cărți pe care ceilalți le iubesc, dar tu le urăști

Săptămâna trecută nu am postat topul, deoarece, chiar dacă urmăresc mulți booktuberi, niciunul nu m-a influențat să citesc vreo carte. Săptămâna aceasta, după cum spune și titlul, avem top 5 cărți pe care toți le iubesc, dar eu le urăsc. Ei bine, nu aș spune chiar că urăsc aceste cărți. Sincer, chiar nu urăsc nicio carte, fiecare carte are ceva al ei și, dacă nu-mi place o carte, nu o termin. Tocmai de aceea nu am făcut până acum recenzia unei cărți care nu mi-a plăcut, nu prea îmi place să critic cărțile.Totuși, sunt câteva cărți care ceilalți  le apreciază în coace și în colo, dar, pe mine, nu m-au impresionat prea tare sau m-au plictisit. Acele cărți/serii nu le-am terminat. După cum am spus, nu obișnuiesc să citesc până la capăt o carte care nu-mi place.Dar, totuși, nu vreau să mai pierd încă o săptămână și voi încerca să alcătuiesc un top.

Vreau  să mai adaug că aceasta e doar părerea mea, iar dacă tu iubești  una dintre ceste cărți, asta e grozav. Ar fi plictisitor dacă am fi toți la fel…:D

large

5- Cronicile din Narnia

large

Am văzut filmul, am încercat să mă chinui cu prima carte, dar nu a mers. Pur și simplu nu am putut-o termina. M-am plictisit citind-o, m-am plictisit și cu filmul și habar nu am de ce, având în vedere că iubesc cărțile fantasy. Poate că nu am reușit să mă bucur eu de poveste și să-i înțeleg sensul.

4. Chimie perfectă

chimie-perfecta-vol-1_1_fullsize

Am încercat să o citesc„de probă”, dar nu am putut face față aberațiilor, așa că, am zis „pas”.

3- Jurnalele Vampirilor

descărcare

Recunosc că am văzut mai întâi serialul care, chiar mi-a plăcut muult la început, și m-am hotărât să-mi iau și primul volum, pentru că o carte bate filmul. Ei bine, aici m-am înșelat. Cărțile pur și simplu m-au plictisit, iar stilul autoarei e jalnic, sincer.

2- Vampirii Sudului

descărcare

 

Am citit și jumătate din prima carte, m-am chinuit și cu serialul, dar pur și simplu nu am reușit să termin nici una, nici alta.

1 – Cărțile  literaturii române, obligatorii în licee

ciresarii descărcare baltagul-239128l

Acestea sunt doar câteva dintre titlurile literaturii române care terorizează anii de liceu a fiecărui elev. Un semn că stăm tot pe loc, ar fi sistemul nostru de învățământ cu care nu sunt de acord, cu toate aceste lecturi insuportabil de plictisitoare, dar obligatorii.Nu spun că, printre ele, nu se află și cărți frumoase, dar majoritatea, din păcate, au aceeași temă, poveste, curs, întâmplare, încât devin al naibii de clișeice și seci. Îmi iubesc țara, dar acest gen de cărți mă omoară pur și simplu. Știu că ceea ce spun acum nu e nici pe departe patriotic, dar aceste cărți sunt seci, cu evenimente slab relatate, fără acțiune bine conturată, fără pic de fir narativ coerent și captivant. Acestea au fost aeciate la vreme lor, oamenii s-au schimbat și lumea s-a maturizat. Nouă de ce ne e luat acest drept? Noi de ce încă mai avem ca lecturi obligatorii cărți din 1930, de exemplu? Aceste cărți sunt de vină pentru numărul slab al românilor care citesc. Scriitori contemporani cu potențial sunt, idei sunt. Atunci de ce încă mai suntem obligați să citim așa ceva?Nimeni nu are dreptul să ne oblige ce să citim. Dacă am putea citi ceea ce ne place, dacă acestea ar fi lecturile de la școală, atunci, sunt sigură că majoritatea am citi cu drag. Atunci cititul nu ar mai fi o obligație ci o plăcere. Acestor cărți le-a trecut vremea și, sunt de acord că e OK să le citim strict pentru cultura noastră generală, pentru a ști cum au fost scriitorii din trecut, dar aceste lecturi sunt obligatorii și obligașia strică cheful și plăcerea .Cu elevii nu așa ar trebui să se procedeze.

Aș mai avea mult de spus, dar sunt sigură că mulți ați vrea chiar acum să aruncați cu roșii, așa că mă opresc aici. Aici deja nu mai e părerea mea, ci a sutelor de elevi care s-au săturat ca zi de zi să fie obligați de părinți, profesori și de un sistem de învățământ asemănător cu cel comunist să citească astfel de cărți.

Am spus și mai repet, dacă este cineva care nu e de acord cu mine, This is life…NU putem fi toți la fel.

 

 

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

