Recenzie-Damnare – Lauren Kate

Damnare – Lauren Kate

descărcare

Notă copertă: 6/5

Copertă originală: 6/5

descărcare

Titlu original: Fallen
Unii îngeri sunt sortiţi căderii! Există ceva dureros de familiar la Daniel Grigori. Misterios şi distant, el îi atrage atenţia Lucindei Price încă din prima ei zi la internatul Sword & Cross, din înăbuşitorul Savannah. Ajunsă aici după ce prietenul ei moare într-un accident misterios, Lucinda, o adolescentă de şaptesprezece ani, se îndrăgosteşte de Daniel, dar descoperă un adevăr incredibil de  tulburător: el este un înger căzut, iar iubirea lor este veche de secole şi sfârşeşte tragic de fiecare dată când se întâlnesc. Într-un decor apăsător şi opresiv, în care îngerii nu se deosebesc de muritori şi unde umbrele veghează ameninţător orice mişcare, povestea lor evocă un romantism diafan şi angelic. Periculos de incitant şi întunecat de romantic, Îngeri căzuţi este un thriller fascinant şi povestea de dragoste supremă. Părerea mea:tumblr_m50wj6fjuO1r0vm0co1_500 Cartea aceasta a devenit ușor, ușor una dintre preferatele mele. Când i-am văzut coperta și titlul, pur și simplu m-am îndrăgostit de ea. Am spus că trebuie să o am și, până la urmă, mi-am cumpărat-o. Și vă pot spune că nu există urmă de regret. Această carte a fost exact ceea ce căutam eu de mult timp. De mult am căutat o astfel de poveste și acum că am găsit mă simt, oarecum, împlinită. Am simțit cartea. Am trăit-o. A fost genială, bine conturată și construită. A fost o carte reală, care s-a știut face simțită, care și-a găsit un loc special în inima mea. A curs și-o lacrimă. Doar una.Și sentimentele care mi le-a transmis…O, doamne, iar am simțit mii și mii de fiori. Da, iar, pentru că, ultima dată când am mai simțit așa ceva a fost când citeam Twilight. Mă bucur enorm că am re-trăit aproape aceleași sentimente,doar că, de data acesta,  au fost ceva mai dureroase. Da, ați auzit bine, Twilight. Da, sunt fană Twilight. Da,și nu mi se pare deloc superficială ideea cărții și nici iubirea imposibilă dintre Luce și Daniel, la fel cum nici iubirea dintre Bella și Edward nu mi s-a părut.tumblr_mm14ltxTb51rub523o1_400Da, iubesc acest gen de cărți și, da, seamănă într-un mod ciudat cu Twilight, doar că, după cum am mai spus e mult mai dureroasă. Și nu-mi pasă că sunt o mulțime de persoane cărora nu le place Twilight și care, dacă ar putea mi-ar sări în secunda următoare în cap pentru că am am spus asta, dar asta e, nu-i pot mulțumi pe toți. tumblr_m8gjibCT0j1rw5nlko1_500  Întreaga carte mi-a inspirat un sentiment de déjà vu  profund.Autoarea știe cum să arunce în cititorii ei cu tot felul de senazații și emoții.A fost profundă și foarte ciudată. Am citit multe recenzii care spuneau că e clișeică, falsă. Normal, părerile mereu sunt împărțite. Niciodată nu vor fi doi oameni care să fie deacord din toate punctele de vedere. Mie, sincer, chiar mi-a plăcut. Cu tot cu clișeele ei, pe care, sincer, nu prea le-am observat. Au fost atât de bine mascate și eclipsate de povestea în sine. Acestă poveste a fost scrisă cu atât tact, cu atâta simplitate, dar ,în același timp, cu atâta dragoste și profunzime, încât subiectul principal, aparent lipsit de originalitate, nu s-a mai făcut prezent.Chiar dacă, privită din afară nu e cine-știe-ce-carte, pentru mine a fost mai mult decât o carte. tumblr_mm14ltxTb51rub523o2_400Și iar am trăit sentimentele ciudate, la fel cum pățesc mereu când citesc o carte specială. Și aceasta chiar a fost o carte specială. A avut și suspans, umor, suficientă dramă, a fost o carte complexă. Și uf, recunosc că m-a enervat la culme când am văzut că e povestită la persoana a treia. Mie nu-mi prea plac cărțile care sunt povestite la persoana a treia. Cele la persoana întâi  sunt mai profunde. Dar, la naiba! E a doua seria- Prima fiind Instrumente Mortale-, povestită așa și, care, mi-a plăcut mai mult decât aș fi crezut că e posibil. Mi-a plăcut mai mult decât ar avea voie.tumblr_m6m06y9d3d1rrhlhwo1_1280 Pe lângă structura ei, bine conturată, au mai fost abordați, ca subiect principal,îngerii. Pentru mine, ideea mi s-a părut destul de originală și complexă, având în vedere că nu am mai citit până acum cărți de acest gen. Mi-a plăcut, sincer, acest subiect. tumblr_mm14ltxTb51rub523o4_400Mi-a plăcut tot. Inclusiv acea școală de „nebuni”. Da, chiar mi-a plăcut acea școală. Adică, serios, dacă toate școlile de acest gen ar fi așa cum e aceea ș, chiar nu m-ar deranja să fiu într-una :)) – Da, știu, sunt o ciudată-, dar acea școală a fost chiar „mișto” până într-un anumit punct. Personajele descărcare Lucinda , -care a fost poreclită Luce *uf, ce poreclă ciudată. Recunosc că au fost secvențe în care mă gândeam: „Cine e Luce?” și apoi „A, da, e personajul feminin principal. Okay.” – a fost un personaj cu un caracter destul de puternic* adică nici măcar nu s-a dat bătută până nu a aflat mai multe datalii despre Daniel. Daniel- E atât de drăguț! E îngerul căzut perfect. Bine, e perfect pentru mine, căci, personajul în sine nu e nici pe departe perfect.tumblr_n80eg6E1g71s9q1oio1_500 Cam- uf, m-a dezamăgit complet. Și eu care-l consideram destul de OK. -mai multe nu spun.. Restul și-au jucat bine rolul și nu prea am ce spune despre fiecare în parte Citate: descărcare (1)   Ecranizare Da, da…ați citit bine. Această carte chiar va fi ecranizată. O, nu pot să cred că această minuntă carte va fi ecranizată. Îmi plac actorii aleși. Deși pe Daniel l-am văzut puțin mai…diferit în imaginația mea. :DFilmul va apărea în 2015. Can’t wait! tumblr_mz035oe9G11qjdqbzo1_500 Sfârșit: Nu știu dacă aș putea descrie în cuvinte exact ceea ce mi-a transmis această carte. M-a teleportat într-o poveste specială, minunată și tristă. Am un presentiment că nu va avea parte tocmai de un happy-end , deși sper să mă înșel. Și, ca să închei mai…diferit v-am pregătit un album  pe care, când îl ascult, mă duce cu gândul la acestă poveste. http://www.youtube.com/watch?v=H8bDN5UIVyQ