Recenzie-Alegerea (Kiera Kass)

alegerea_1_fullsize

Copertă: 2,5/5

Copertă originală:alegerea_1_fullsize

5/5

Număr de pagini: 368

Apărută la Editura Leda

Pentru treizeci si cinci de fete, Alegerea este o sansa unica in viata. Le ofera posibilitatea de a fi transportate, ca niste cenusarese, intr-o lume a luxului si stralucirii, a rochiilor elegante si bijuteriilor sclipitoare. De a locui intr-un palat si de a lupta sa cucereasca inima unui print. Pentru America Singer, sa fie Aleasa e insa un adevarat cosmar, caci asta inseamna sa isi paraseasca familia si pe omul iubit, pe Aspen, cel care face parte dintr-o casta inferioara. Numai ca, uneori, realitatea depaseste asteptarile si, atunci cand eroina noastra descopera ca Aspen o insala si ca printul Maxon nu e, nici pe departe, snobul ingamfat care i se paruse, totul se schimba si romantismul incepe sa pluteasca in aer.

Părerea mea:tumblr_m2hhb7zluK1qgv57go1_500

Când am auzit prima dată despre acestă carte, nu am fost prea dornică să mi-o cumpăr. Până la urmă am câștigat-o la un concurs și am zis că nu am nimic de pierdut dacă o citesc. Și chiar nu regret. A fost o carte construită pe un clișeu, e adevărat, dar a fost construită bine. Sincer, nu am citit până acum un clișeu mai captivant. Nu m-am lăsat până ce nu am terminat-o.tumblr_m8a4budaqw1qj6pvxo1_r2_500Chiar dacă la fiecare pagină găseam câte ceva „inspirat” din Jocurile Foamei, tot nu am putut-o lăsa din mâini. Și nu știu ce fel de ingredient a folosit scriitoare să mă facă să-mi placă o astfel de carte. În timp ce o citeam, recunosc, eram revoltată pe clișeele ei.Mi s-a  părut aproape o copie -în ceea ce privește conturarea lumii distopice-a triologieie Jocurile Foamei, mă enervau asemănările dintre aceste două distopii. Adică Illea mi s-a părut un fel de Panem( ambele erau împărțite în regiuni: Panemul în districte, iar Illea în caste. Oamenii, ca și în Jocurile Foamei, erau ierarhizați de la cei mai bogați la cei mai săraci, și bineînțeles că cei mai săraci sunt, în ambele cărți discrimanați. Apoi ar mai fi rebelii care apar în ambele cărți, doar că sub forme diferite, dar având tot același scop : să-i distrugă pe cei bogați. )  Cu toate că e o copie mai puțin dură a triologiei Jocurile Foamei, tot mi-a plăcut, tot mi s-a părut interesantă acțiunea și tema. Autoarea a știut cum să eclipseze aceste minusuri cu ajutorul acțiunii alerte și bine pusă la punct. Normal că nu aș putea niciodată să o compar cu Jocurile Foamei care e una dintre triologiile mele preferate, dar cu toate acestea, și Alegerea e o carte care merită citită, o carte ciudat de interesantă.Dacă am lăsa la o parte clișeele aș putea spune că acestă carte a fost chiar foarte frumoasă. Sunt sigură că cei care nu au citit Jocurile Foamei o vor adora, o vor iubi. Eu nu o pot iubi, dar îmi place mult. Kiera Kass a știut să creeze cel mai frumos și interesant clișeu care l-am întâlnit până acum în cărți.Cartea nu a dus lipsă nici de scene amuzante, ceea ce i-a dat încă un plus. Chiar dacă în unele secvențe am simțit că mă uit la Burlacul (da, știu, groaznică emisiune…) tot mi-a plăcut. tumblr_m2hhb7zluK1qgv57go2_250tumblr_m2hhb7zluK1qgv57go3_250 Mi-au plăcut și pasajele originale, stilul original pe care orice carte îl are. A fost o carte care cu greu am lăsat-o din mână, acum abia aștept să citesc continuările, pentru că m-a lăsat în pantă sfârșitul.

Personajele au fost destul de bine conturate, chiar dacă, unele , se asemănau cu cele din Jocurile Foamei. Triunghiul amoros nu lipsește nici din acestă carte, din păcate *încep să mă satur de triunghiurile astea amoroase!*. Cel mai mult mi-a plăcut America, tumblr_n0ga3riJaP1trlslmo3_250datorită caracterului puternic, bine poate și pentru că i-a cerut prințului să-i dea, dacă va câștiga un pariu, să poarte pantaloni. Și eu aș fi făcut la fel. Serios, cred că aș înebuni să stau prea mult îmbrăcată doar în rochii de gală…:))

Bile negre: După cum am spus, m-au deranjat asemănările care le-a avut cu Jocurile Foamei.

Bile albe: Conturarea clișeelor într-o „culoare” originală. Bine, știu că asta sună puțin ciudat, dar dacă veți citi cartea veți înțelege la ce mă refer…

Ciatate: În ultima vreme, când citesc, uit să pun un semn unde văd câteun citat drăguț. La acestă carte, mi-am amintit doar odată…