Recenzie-Blestemul Titanului (Percy Jackson și Olimpienii 3) – Rick Riordan

Copertă originală:

547402_283623955108875_1804413690_n

4,5/5

Titlu Original: The Titan’s Curse

Recenzile primelor două volume:  Huțul Fulgerului și Marea Monstrilor (Știu că sunt cam seci și…nu foarte complete, dar au fost primele recenzii făcute de mine, deci…)

Părerea mea: large

Trebuie să recunosc că mi-a fost dor de acestă seria, seria mea de suflet. M-am simțit așa de bine când m-am „ re-întâlnit” cu lumea lui Percy! tumblr_n6vkkr1iWz1t4osjeo3_500După cum probabil știți, iubesc, ador, îndrăgesc la maxim seria Percy Jackson și Olimpienii. Și mă bucur că e o serie! Nici nu vreau să-mi închipui cum mă voi simți atunci când voi termina ultima carte. Nici nu știu dacă mă pot despărți de Tabăra Semizeilor, de această poveste minunată. Din păcate, mai am două cărți până termin seria, dar, totuși, mai sunt două.  A treia carte mi-a confirmat mai mult ceea ce știam deja. Nu pot spune decât că m-am îndrăgostit de acestă serie și mă bucur că, până acum, nu m-a dezamăgit. Blestemul Titanului(titlul nu prea a avut legătură cu cartea)  e o continuare GENIALĂ a seriei.Recunosc că, la început, în loc de Grover, citeam Graves ( Altfel de îngeri e de vină pentru asta), dar după câteva pagini mi-am dat seama că nu citesc Altfel de îngeri și am devenit una cu cartea.tumblr_n6vdzjQGAH1s9mv75o2_250 A avut suspans cât cuprinde. Nici nu m-a lăsat să respir. Odată ce am pus mâna pe ea, jur, n-am mai lăsat-o. Nu puteam să o las. Nu am citit în viața mea aproape 400 de pagini (dacă nu mă înșel) într-o singură zi. Mi-am petrecut duminica alături de Percy și zeii din Olimp, dar nu regret nicio secundă.  Clișee? Nici măcar unul! Mi-am dat cu presupusul de fiecare dată…și ghiciți ce? De fiecare dată mă înșelam. La fiecare pagină am fost luată prin surprindere ca de obicei. Nu știu cum a putut Rick Riordan să creeze o așa lume și să o povestească într-un așa fel plin de suspans, acțiune. Parcă am vizionat un film. Nu știu cum reușește scriitorul, dar e printre singurii care m-au luat prin surprindere de fiecare dată când încercam să presupun cum se vor petrece evenimentele. Și acesta e unul dintre miile de motive pentru care ador acestă serie! tumblr_n6visqB5eK1tan19no6_250Alt motiv ar mai fi acela că am învățat legendele zeilor din Olimp și aprope totul despre ei fără să citesc Legendele Olimpului ( da, știu, rușine mie ) . Mi-a plăcut în acestă carte, faptul  că s-a menționat și despre orășelul Maine din New England (* Ce? de când vizionez Once Upon a Time începe să-mi „sară în ochi” acest oraș.).

Personajele au fost cam la fel. Unlele au dispărut, binînțeles că au și apărut câteva noi. Dar atmosfera aceea plăcută din primele două cărți, nu a dispărut nici în acesta. Ba chiar a fost puțin mai accentuată. E adevărat că scriitorul nu își pierde timpul cu descrierile sau conturarea fizică a personajelor, dar acțiunea plină de suspans și caracteristicile morale a protagoniștilor compensează tot.

tumblr_n6ww0u4eIq1szo61oo1_500

tumblr_n6ww0u4eIq1szo61oo2_1280

tumblr_n6ww0u4eIq1szo61oo3_1280