Recenzie: Cecul secret L.J.Smith (primele 3 volume)

Bună! Pentru că tot e weekend, m-am gândit să scriu și o recenzie a triologiei „Cercul Secret” de L.J.Smith.

00f8146f82153f9c58eb8ddf3e385c87

Notă coperți: 4/5- îmi place acest timp de coperți și se potrivește bine cu tema lor. Dar…Parcă sunt cam prea multe efecte speciale.

Pentru început am să vă povestesc, pe scurt, cum am dat de aceste cărți.                                                                                                Cred că ați văzut din celelalte postări ale mele cât de mult iubesc ecranizarea acesti triologii care este un serial. Îmi place tema lui, actorii, rolul și povestea. Când am terminat sezonul 1 am aflta că, din păcate, nu va mai fi continuat din cauza lipsei de vizualizări. Am fost foarte, foarte tristă, mai ales că serialul s-a terminat așa, lăsându-ne în aer. Am așteptat până acum sperând că poate se vor răzgândi și vor continua serialul, dar nu s-a întâmplat nimic. Am aflat, la scurt timp după ce am terminat de vizionat primul sezon, că aceste filme au fost, defapt adăptările unor cărți omonime. Apoi mi-am pus în plan să le citesc, dar pe urmă, am aflat că autoarea lor a fost concediată.  Am fost și mai supărată, pentru că eu voiam să văd perspectiva autoarei care a început povestea, nu continuările altei persoane. M-am hotărât să citesc doar primele 3 cărți, cele care au fost scrise de L.J.Smith, a 4 carte devenind invizibilă pentru mine. Știam că va fi tentația mare, că voi vrea să citesc continuarea, dar am zis că mă voi abține. Scriitoarea a început să scrie o triologie și, pentru mine, triologie va rămâne. Speram că voi găsi, în cărți,  răspunsurile la întrebările care mi le-a lăsat sfârșitul serialului. Speram că voi găsi ceva parțial asemănător și că voi afla o continuare.  Din păcate, m-a înșelat. Cărțile nu au fost nici pe departe cum mă așteptam. Cărțile au fost plictisitoare și nu m-au surprins cu nimic, din păcate.Pe lângă asta, acțiunea mi s-a părut grăbită și lipsită de vreun farmec aparte.

Prima carte : Ritualul

00f8146f82153f9c58eb8ddf3e385c87

Fortata sa se mute din insorita Californie in mohoratul orasel New Salem, Cassie tanjeste la inceput dupa vechea ei viata. Cu timpul, se simte ciudat de legata de un grup de adolescenti care face legea in scoala ei. Initiata in sabatul vrajitoarelor, care stapaneste acolo de secole, este atrasa in Cercul secret si are parte de o aventura naucitoare si terifianta.
Dar atunci cand se indragosteste de misteriosul Adam, Cassie are de facut o alegere dificila: sa foloseasca sau nu fortele intunecate pentru a-si atinge scopul? O singura miscare gresita ar putea insemna sfarsitul!

O fascinanta poveste despre iubire, mistere intunecate si puteri supranaturale de la autoarea seriei de bestselleruriJurnalele Vampirilor L.J. SMITH.

Cartea m-a enervat puțin. Nu era o pagină în care să nu fie descrisă Diana. M-am săturat, efectiv să citesc cât era de frumoasă. Defapt, aproape  singura caracteristică care le era dată tuturor personajelor era frumusețea.  Cassie mi s-a părut cea mai plictisitoare protagonistă din câte am întâlnit până acum. Cartea a început cumva „greoi” și pe parcurs a devenit și mai și. Erau toți atât de perfecți. A fost foarte puțină acțiune și un personaj extrem de negativ, Faye care parcă era „spaima zmeilor”.Nu a fost cea mai rea carte pe care am citit-o, dar nici cea mai bună.  Nu sunt de acord că au concediat-o pe Lisa, pentru că totuși s-a chinuit să scrie. Nu a fost ea cea mai bună scriitoare, dar tot nu merita să fie concediată și să-i fie furate cărțile și continuate. Nu mă dau pe spate cărțile ei, mi-am dat seama de asta după ce le-am citit pe acestea, dar merită să le termine, dacă tot le-a început. (ex: Jurnalele Vampirilor).

A doua carte: Captiva:00f8146f82153f9c58eb8ddf3e385c87

O fascinanta poveste despre iubire,mistere intunecate si puteri supranaturale de la autoarea seriei de bestselleruriJurnalele Vampirilor – L.J. SMITH

LUPTA DINTRE BINE SI RAU CONTINUA…

Ademenita in cel mai popular grup cu putinta, Cassie e fascinata de puterea – pe cat de atragatoare, pe atat de periculoasa – pe care tocmai si-a descoperit-o.

Cand este pusa in situatia de a alege sa foloseasca forta misterioasa a sabatului fie in slujba binelui, fie a raului, Cassie ii cere ajutorul unuia dintre prietenii lor, Adam, si devine captiva unei iubiri pline de primejdii.

Vrajita de promisiunea de a obtine dragostea cu ajutorul magiei, Cassie ii fura inima lui Adam si strica fragilul echilibru al puterii, provocand un uragan de furie pe care nimeni nu-l prevazuse.

Va supravietui Cercul secret?

Sau lupta crancena in care sunt implicate fortele binelui, raului si iubirii ii va mistui pe toti?

De unde au mai scos și titlul acesta nu-mi pot da seama. Știu doar că nu se leagă nici pe de parte cu acțiunea cărții. În cea de-a doua carte, parcă s-au mai domolit puțin absurditățile și personajele au fost, oare cum, mai puțin frumoase. M-am bucurat când am văzut că nu mai scrie cât de frumoasă e Diana, practic acele pasaje mă terorizau în prima carte. Totuși, nu pot spune că acestă carte a fost cu mult mai bună decât prima, dar parcă începea să semene cu o carte drăguță. În timp ce o citeam, nu încetam să o compar cu serialul și să zic în mintea mea : „Asta nu s-a întâmplat în serial” sau „Și unde e partea în care …”. Pe lângă asta, descrierea nu i se potrivește mai deloc. Nu am întâlnit vreun pasaj în carte în care Cassie să-l vrăjească pe Adam, doar unul în care aproape l-a vrăjit. Dacă o luăm așa, cam niciuneia dintre cărți nu i se potrivște descrierea…

A treia carte: Puterea00f8146f82153f9c58eb8ddf3e385c87

CASSIE ÎŞI DESCOPERĂ PUTEREA ŞI TREBUIE SĂ-ŞI DOVEDEASCĂ LOIALITATEA…

După întâmplările captivante prin care trece în primele două cărţi, Cassie ajunge să fie membră deplină a celui mai interesant club posibil. Ea înţelege că puterea are un preţ – şi este unul mai mare decât şi-ar fi imaginat.

Aflată la mijloc, între dorinţele diferite ale celor două conducătoare ale Cercului Secret, Cassie trebuie să-şi continue lupta. De asemenea, ea are de ales între a-şi folosi puterile supranaturale ca să le salveze viaţa celor din jurul ei şi a-şi concentra energia ca să-l păstreze pentru ea pe Adam, lucru care ar duce la dezmembrarea Cercului Secret.

Va fi suficient de curajoasă ca să abată pericolele ce planează asupra sabatului?

Sau va cădea şi ea pradă întunericului?

Urmăreşte ultimele aventuri ale lui Cassie în New Salem şi află care este deznodământul întâmplărilor palpitante prin care trec membrii Cercului Secret!

Aceasta a fost cea mai bună carte din serie. De obicei, ultima carte a unei triologii strică lumea creată până atunci, cam strică povestea. Aici, nu mai pot spune la fel. Cred că a fost singura carte care s-a apropiat de o mică asemănare cu serialul. În sfârșit a fost și ceva acțiune, pe când suspans nu prea am întălnit decât de vreo câteva ori. Finalul oricum a fost unul happy pentru cei cărora le place cuplul Cassie- Adam. Mie mi-a plăcut mai mult Cassie-Nick. Defapt, asta a fost aproape singura parte care mi-a plăcut. Și cartea mi-a plăcut de la începutul relației lor până la sfârșitul relației. Și nu zic asta pentru că a fost prezentată neapărat atracția dintre ei. Zic asta pentru că, pe parcursul relației și în paralele cu ea s-au întâmplat lucruri intereante și a fost și puțin suspans. După…buf. Totul a revenit la normalul plictisitor.

Ecranizarea:

Cassie Blake a fost o adolescentă normală şi fericită până când mama ei a murit într-un incendiu aparent accidental. Orfană şi foarte tristă, Cassie se mută cu bunica ei Jane în frumosul orăşel Chance Harbor, Washington – orăşel pe care mama ei îl abandonase cu ceva vreme în urmă – ai cărui locuitori par să o cunoască mai bine pe Cassie decât ea însăşi. Când Cassie începe să îşi cunoască colegii de liceu – dintre care dulcea Diana şi chipeşul său iubit Adam, singuraticul Nick, fata cea rea Faye şi secunda acesteia Melissa – lucruri ciudate încep să se întâmple. Când noii săi prieteni încep să îi explice că se trag din familii de vrăjitoare şi că au aşteptat-o pe Cassie să li se alăture pentru a completa o nouă generaţie a Cercului Secret, Cassie refuză să îi creadă, până când Adam îi arată cum să îşi deblocheze propriile puteri magice

00f8146f82153f9c58eb8ddf3e385c87

tumblr_n3zdgm5LqV1qgckjxo7_r1_250

Cred că deja s-a înțeles că ecranizarea întrece cu muuuuult cărțile. Serialul a eclipsat, a șters toate defectele cărții. A făcut-o pe Faye o adolescentă puțin mai dificilă, nu o scorpie, așa cum era descrisă în carte.  Pe Diana mai puțin perfectă. Pe Cassie mai puțin fricoasă și lașă. Chair din primul episod am făcut „cunoștință” cu suspansul. Mi-a plăcut că serialul a decis să o omoare pe mama lui Cassie, pentru că în carte trăia și nu-i găseam niciun rost.  A conturat perfect fiecare caracter, fiecare personaj. A dat viață cărților, le-a depășit. A eliminat plictiseală din cărți, a îmbunătățit povestea, a făcut-o diferită. Atât de diferită încât am avut impresia că sunt două povești total diferite (cartea și filmul) doar cu tema puțin, puțin asemănătoare. Aș  fi vru să fie continuat, pentru că, în cărți nu am găsit ceea ce mi-am dorit.

Cassie:

The-Secret-Circle-Season-1-Cast-Photos-secret-circle-tv-show-23787952-466-595După cum am spus și mai sus, Cassie a fost cel mai plictisitor personaj feminin principal pe care l-am întâlnit într-o carte. În serial era prezentată puternică, sigură pe ea. În carte s-a lăsat efectiv călcată în picioare. Părea atât de calmă, de retrasă, de fragilă încăt aveam impresia că o să se spargă. A fost conturată foarte prost. Nu mi-a plăcut de loc. A luat decizii absurde, s-a lăsat modelată. La începutul cărții îmi doream să fie lovită de o avalanșă și să dispară. Apoi, si-a mai revenit, „s-a schimbat”, a devenit mai curajoasă și s-a dovedit capabilă să ia singură decizii, dar asta pe la sfârșitul cărții.

Adam:The-Secret-Circle-Season-1-Cast-Photos-secret-circle-tv-show-23787952-466-595

Adam a fost printre singurele personaje care a fost și în film tot așa. A fost destul de bine prezentat și a fost destul de simpatic. Chiar dacă nu m-a făcut să mă topesc cum au făcut Four ( <4 , Divergent) și Jace.( Instrumente Mortale) Totuși parcă i-a lipsit acel ceva. „Acel ceva” a lipsit tuturor personajelor din carte și asta le-a făcut un fel de marionete puratate de litere, le-a făcut ceea ce sunt defapt caracterele dintr-o carte, nu le-au fost adăugate umanitatea.

Diana:

The-Secret-Circle-Season-1-Cast-Photos-secret-circle-tv-show-23787952-466-595În film a fost cum trebuia defapt să fie. În carte, a fost aproape la fel ca și Cassie. Prea frumoasă, prea perfectă. A trecut așa de repede cu vederea că Adam și Cassie se întâlneau, i-a iertat așa de repede pe amândoi și finalul triolgiei mi s-a părut că-și bate joc de ea.

Deborah și Faye: Au fost singurele personje feminine care mi-au plăcut din carte. Chia dacă Deborah a fost negativă și nu a apărut în serial, tot mi-a plăcut că doar era motociclistă. :))  Faye a fost apropae singura care era caracterizată oarecum uman. În film îmi plăcea chiar, în carte a fost prea malefică, dar tot personajul meu preferat feminin din carte rămâne. Mi s-au părut singurele personaje care aveau puțină umanitate, puține trăsături reale oarecum.

Faye: The-Secret-Circle-Season-1-Cast-Photos-secret-circle-tv-show-23787952-466-595

Nick:

The-Secret-Circle-Season-1-Cast-Photos-secret-circle-tv-show-23787952-466-595L-am vrut cu Cassie sau măcar cu Faye.  A fost personajul meu preferat din carte. A fost un „tip” rece, lipsit de vreo expresie, lipsit de sentimente. Și asta mi-a plăcut. Autoarea l-a descris ca fiind așa, dar ne dădea de înțeles că în interior se ascundea o persoană bună. În film nu țineam neapărat să rămână cu Cassie, dar în carte da.  Încă un criteriu care m-a făcut să mă întreb dacă nu cumva sunt povești diferite. Chiar așa au fost. Două povești paralele cu același nume și aproape aceeași temă.

Sfârșit: Nu cred că e nevoie să mai repet că nu prea m-au încântat cărțile.Nu zic că au fost urâte, dar m-au dezamăgit … Sincer, nici nu știu de ce am continuat să le citesc când am văzut că acțiunile nu semănă cu cele din serial. Cred că într-un fel tot speram să se întâmple ceva care să continue serialul, dar m-am înșelat. Cărțile seamănă în unele pasaje cu Instrumente Mortale ( În ambele personajul principal feminin este fiica celui mai negativ personaj din carte și în ambele mama personajului feminin principal rămâne „paralizată” sau într-o comă ciudată pentru câteva pagini sau cărți), dar tot Instrumente Mortale e mai tare ;)). Lucru ciudat e că eu mereu mi-am inaginat-o pe Clary ca fiind Cassie (cea din serial, nu din carte- adică aspectul ei fizic).  Eu vreau „The Secret Circle înapoi! Te-ai uitat la serial? Ți-a plăcut? Atunci poate ai vrea să te înscrii Aici și poate, împreună, reușim să-i convingem pe producători să continue serialul .

De obicei, aleg pasajele care îmi plac dintr-o carte, dar în acestea nu am găsit :(. În schimb, serialul, are o mulțime de pasaje și replici care mi-au plăcut:

tumblr_n1xnfvdvLU1tsqfrjo1_500

tumblr_n3zdgm5LqV1qgckjxo8_r2_250