Recenzie-Insula Delfinilor Albaștrii (Scott O’Dell)

Insula Delfinilor Albaștrii -Scott O’Dell

339317_340274296080820_1078520038_o

Romanul lui Scott O’Dell este povestea plină de dramatism a unei fete dintr-un trib de indieni care rămâne izolată, timp de foarte mulţi ani, pe o insulă locuită cândva de neamul ei. Pericolele o pândesc la tot pasul: haite de câini sălbatici, un trib inamic venit la vânătoare pe insulă, dezastre naturale teribile; însă cel mai tare o macină singurătatea, pe care încearcă să şi-o alunge făcându-şi prieteni necuvântători.

O carte – premiată cu Media Newbery – despre valoarea prieteniei, despre ceea ce este cu adevărat important în viaţă, despre cum poţi găsi bucurie în lucrurile cele mai simple.

O veţi citi cu sufletul la gură, trecând alături de Karana prin aventuri palpitante şi înfricoşătoare, aşteptând o corabie care pare să nu mai vină.

Am citit cartea, am plâns, am trăit o dată cu protaginista. Cartea se află printre preferatele mele. Acțiune muultă, suspans și mai mult. Nici nu pot explica cum stăteam cu „sufletul la gură” atunci când Aleuții au ajuns pe insulă. Apreciam curajul fetei într-un mod ciudat, pentru că, știam că-i doar o carte. Am apreciat loialitatea ei, puterea ei, decizile, am apreciat-o, am considerat-o un model. Zâmbeam „în mine” când am văzut că s-a împrietenit cu câinii sălbatici și cu restul animelelor. Am simțit răul de mare atunci când a vrut să plece de acolo și și-a construit o barcă. Am simțit dorul de cei dragi pe care îl simțea ea, am simțit singurătatea care o apăsa pe pielea mea.Vedeam totul, nu citeam. Am văzut „abisul” de stele care a apărut în nopțile când a fost în mijlocul mării. Trăiam o dată cu ea. Acestă carte nu a fost numai o simplă carte, a fost o lecție de viață, unde toate au avut o semnificație anume. Nu este o carte despre curaj, este o carte despre frica învinsă. Când am terminat-o, am citit nota autorului sau mulțumirile (nu mai știu exact ce era pe ultima pagină) și mi-au dat lacrimile, jur! Aproape, aproape nu am plâns pe parcursul cărții, dar mi-au dat lacrimile la sfărșit. Inițial, nu am știut că acestă carte e inspirată dintr-o poveste REALĂ, dar când am aflat mi s-a făcut „pielea de găină”. Am citit cartea știind că e doar invenția omului, dar tratând-o ca pe ceva special (pentru mine a fost ceva special), apoi am aflat că, a fost defapt, ceva real…O poveste reală plină de învățături, plină de trăiri, a fost mai mult decât o carte. Citiți-o oameni buni, dacă încă nu ați citit-o. Merită!

Despre autor:

Scott O’Dell (1898-1989) este unul dintre cei mai cunoscuţi scriitori americani. Totodată, este şi autorul mai multor cărţi pentru adulţi, fiind renumit pentru romanele sale istorice. De-a lungul timpului a primit numeroase distincţii, dintre care Newbery Medal pentru INSULA DELFINILOR ALBAŞTRI, dar şi Hans Christian Andersen Award, cel mai prestigios premiu internaţional care se oferă pentru contribuţia adusă literaturii pentru copii. INSULA DELFINILOR ALBAŞTRI este unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale, rămânând încă de la apariţie, din 1960, în topul celor mai îndrăgite cărţi.

Insule Delfinilor Albaștrii a fost ecranizat în 1964, cu Celia Kaye în rolul principal.