Recenzie: Gazda- Stephenie Meyer

Gazda-Stephenie Meyer

large

Sinopsis:  Melanie Stryder refuza sa se stinga. Lumea noastra a fost invadata de un dusman invizibil. Oamenii devin gazde pentru acesti invadatori, mintile le sunt luate, in timp ce corpurile lor raman intacte si isi continua vietile, aparent neschimbate. O mare parte din omenire a cedat. Cand Melanie, unul dintre putinii oameni salbatici in viata, este capturata, are convingerea ca i-a sosit sfarsitul.Wanderer, sufletul invadator care a intrat in corpul lui Melanie, a fost avertizata despre provocarile cauzate de trairea in corpul unui om: emotiile covarsitoare, multitudinea de simturi, memoriile prea clare. Dar mai era ceva dificil, ceva la care Wanderer nu se astepta: vechiul chirias al corpului refuza sa renunte la posesiunile mintii ei. Wanderer ii pune la incercare gandurile lui Melanie, sperand sa descopere locurile pe unde se ascund restul de oameni rezistenti. In schimb, Melanie ii umple mintea lui Wanderer cu viziuni despre barbatul pe care il iubeste Jared, un om care inca isi duce traiul in clandestinitate. Incapabila sa se desparta de dorintele corpului lui Melanie,Wanderer incepe sa tanjeasca dupa un om a carui demascare facea parte dintre insarcinarile ei. Cand fortele exterioare le transforma pe Wanderer si pe Melanie in aliate, ele se pregatesc sa plece in cautarea omului pe care ambele il iubesc, cautare ce se dovedeste a fi periculoasa si nesigura. Una dintre cele mai de succes scriitoare din ziua de azi, Stephenie Meyer, autoarea faimoasei serii Amurg, ne ofera un roman de neuitat despre perseverenta iubirii si despre ce inseamna sa fii om.

Copertă: 4/5

Coperta originală: 4/5large

Aud tot felul de păreri împărțite despre acestă carte : cum că ar fi plictisitoare, urâtă…Nu, nu e urâtă deloc! E doar foarte greu de înțeles. Această carte, care  nu m-a lăsat să închid un ochi nopți întregi la rând a ajuns să aibă un loc păstrat în inima mea,  și nu pentru că ar fi fost cine știe ce, ci pentru că a fost construită cu tact. Stephenie se pricepe să creeze cu tact poveștile ei. Dacă o carte mă plictisește sau nu mi se pare foarte interesantă, sar peste descriierile lungi, dar la acestă carte i-am citit fiecare colțișor, nu am sărit nici măcar peste un rând.Asta înseamnă că a fost plictisitoare, vă zic eu, nu. Nu m-a impresionat cum a făcut Divergent, nu mi-a ajuns la suflet cum mi-a ajuns „Sub aceeași stea”, dar o fost o carte bună, o carte drăguță, dar nu, nu a fost o carte urâtă. Au fost capitole în care stăteam „cu sufletul la gură”, deci a fost muult suspans, din păcate, nu foarte-foarte-foarte multe acțiune, dar  muuultă descriere. Tutuși, Stephenie Meyer a reușit încă odată să scrie o carte care nu m-a lăsat să dorm. Da, sunt fană Twilight. Și chiar mă cam enervează comentariile răutăcioase adresate seriei, pentru că totuși în cărțile alea a fost suflet, aste se simte. A fost o serie fenomen, una cu un happy-end, dar să fim serioși, dintre toate cărțile cu un final fericit numai la seria Twilight s-au trezit toți să comenteze?  În fine, aici vorbim de altă carte și se simte și aici că a fost pus suflet, defapt, în toate cărțile e pus suflet. Toate cărțile sunt diferite și au ceva special al lor, sau nu au de loc. Nici mie nu mi-au plăcut toate cărțile care le-am citit, dar ăsta nu a fost un motiv ca să încep să le  critic, pentru că știu că gusturile nu se discută și o carte care nu-mi place mie, alții poate o consideră cartea lor preferată. Nu zic că acestă carte m-a impresionat nu știu cât de mult, dar a fost una dintre cărțile care mi-au deschis „apetitul” de lectură și e prima carte care am comandat-o de pe net, deci…pentru mine are o semnificație destul de mare.

Bile negre:  Scriitoarea a exagerat puțin cu descrierile, trebuie să recunosc. Nu a fost câtă acțiune aștept eu de la o carte, în aproape jumătate din carte,autoarea  descria peștera și ce se întâmpla acolo, ceea ce a fost puțin plictisitor.

Personajele și ecranizarea:

Melanie Stryder

large (2)

• Melanie Stryder (gazda) este „un fel” de Bella Swan. Au fost capitole în care m-a cam enervat puțin încăpățânarea ei. Când am citit cartea mi-am imaginat-o pe Bella în locul ei. Bine, acesta nu e neapărat un locru rău, e o comparație. În schimb, Wanderer, (extraterestrul care a „posedat-o” pe Melanie) e mai alturistă. Mi-a plăcut mult cum a fost construit personajul ei, a fost preferata mea. Producătorii au ales bine actrița, caracterizaează perfect felul cum eu mi-am imaginat-o pe Melanie.

Jared Howe

Thehostjared

Doamne, ce m-a mai enervat băiatul acesta, chair dacă era personajul principal masculin. La început, când „l-am cunoscut” doar din amintirile lui Melanie, îmi era simpatic, dar apoi, când am văzut ce decizii e capabil să ia, chair l-am urât. Da, înțeleg că ținea la Melanie și nu suporta să vadă un extraterestru în manevrându-i corpul, dar nu mi-au plăcut reacțile lui. Fie el cel mai sexy (chiar dacă nu e ), tot antipatic mi-a fost.

Jared Howe

large (2)

Preferatul meu, în carte, bineînțeles.  Mi s-a părut bine conturat, mi-au plăcut alegerile și decizile lui, a fost printre singurii care nu s-au îndoit de Wanda, chair dacă la început a vrut să o omoare …;)). Mi-a plăcut apoi de el. Dar în film…vaai, cine a ales actorul acesta? eu când îl văd mi-l și imaginez pe Luke din Percy Jackson și Olimpienii. Câte filme am văzut cu actorul acesta, în toate a avut rol negativ, excepție făcând acesta, deci mi-a fost cam greu să-l îndrăgesc :)).

Ecranizarea m-a dezamăgit complet! Nici măcar 65% din carte nu-i acolo. Ce vorbesc? abia dacă-i jumătate. Se putea face mai mult, a fost plictisitor. Filmul a fost plictisitor, nu cartea. M-a dezamăgit tare mult. Înțeleg că e greu să ecranizezi așa o carte încâlcită, dar mi s-a părut că acest film a fost făcut aiurea, părerea mea.

Sfârșit:  Iar am cu descrierea cărții, dar când am citit-o am zis „ Hai, mă lași? Cum să mă învețe o carte ce înseamnă să fii om”. Apoi, am aprobat pe cel ce a zis asta . Din cartea asta se trag și niște învățături pe care toți ar trebui să la „băgăm în seamă”. Mă gândesc, oare chiar va fi nevoie să ne invadeze extratereștrii ca să ne salveze planta de poluare? Oare chiar va fi nevoie să vină extratereștrii ca să ne învețe să fim oameni?

Cartea e una foooarte grea, și la propriu și da figurat. Abia am înțeles-o, e complicat de frumoasă!Odată ce ajungi să-ți dai seama cum vine totul, o să-ți placă! Mie mi-a plăcut. A fost una dintre cărțile care m-au făcut să plâng, și încă mult. Atât de tare m-am atașat de personaje, că atunci când am terminat-o mi-a părut rău.

Am ales, din nou citate! Din păcate nu le mai găsesc pe toate, defapt am mai găsit doar unul,pe restul le voi scrie deoarece am citit cartea mai demult, și cred că am șters pozele cu citatele care mi-au plăcut, dar vă asigur că au fost o mulțime.

large (1)

„Alege să crezi. Alege să lupți. Alege să iubești.” (Acesta e de pe coperta tie-in)

„Dar acesta era unul dintre adevărurile fundamentale ale existenței umane: viața nu era corectă. Trebuie să înveți să te descurci cu ceea ce ai. Poate că de aceea cineva a introdus „la bine și la rău”în jurămintele de căsătorie. Nu aveai niciodată de unde să ști ce anume îți rezervă viața”.

Coperta tie-in: E chiar drăguță!

large