Recenzie- Orasul de Cenușă

descărcare

Descriere :O nouă senzaţie în universul urban fantasy!

Clary Fray nu-şi doreşte decât ca viaţa ei să revină la normal.

Dar ce înseamnă normal când eşti vânător de umbre, spintecător de demoni, mama ta se află într-o comă indusă prin magie, şi poţi vedea deodată vârcolaci, vampiri şi spirite ale naturii? Lui Clary i-ar plăcea să petreacă mai mult timp cu prietenul ei cel mai bun, Simon. Dar vânătorii de umbre nu-i dau pace – mai ales frumosul şi enervantul său frate recent regăsit, Jace. Iar singura ei şansă de a-şi ajuta mama este să-l urmărească pe sălbaticul vânător de umbre Valentine, care este probabil smintit, cu siguranţă malefic – să fie acesta chiar tatăl ei? Când şi cel de-al doilea Instrument Mortal este furat, înspăimântătoarea Inchizitoare îl suspectează pe Jace.

Dar este oare Jace gata sa-si tradeze prietenii si sa-si incalce principiile pentru a-si ajuta tatal?

Coperta: 4/5

Coperta originală: 4/5descărcare (1)

Când am citit prima dată descrierea cărții am crezut că o să fie plictisitoare.  Nici nu am început să o citesc cu mare drag. Credeam că toată cartea va fi bazată pe alegerea lui Jace: Dacă o va alege pe Clary și Vânătorii de Umbre sau dacă se va alătura tatăl lui.Eram sigură că o să mă enervez și o să-l urăsc pe blondul ăla(Jace). Eram aproape sigură că nu o să-mi placă.  Apoi…buf!  Cartea asta, plictisitoare? Nici măcar n-am avut timp să mă gândesc la asta, m-a luat total prin surprindere și nu, n-am ajuns să-l urăsc pe Jace. Nu înțeleg ce caută descrierea asta lângă o carte atât de superbă! Cu cât înaintam mai mult printre pagini, cu atât înțelegem mai mult decezile personajelor. A fost cartea care a dezvăluit celelalte fețe a personajelor, cartea care ne-a arătat o Clary curajoasă, un Simon schimbat, un Jace și mai fermecător! Mi-au plăcut toate personajele. Suspansul a fost din plin, nu am reușit nici măcar să mă acomodez cu o idee că brusc…răsturnare de situație. M-au enervat mult trecerile de la un pasaj la altul. Cassandra povestește la persoana 3 și acest fapt a jutat-o să se joace cum a vrut cu personajele. Asfel, o dată pătrundeam în casa lui Simon unde totul era foarte enervant și ciudat și ditr-o dată, apărea un rând liber și mă trezeam în casa Vânătorilor de umbre, unde atmosfera era încinsă și suspansul mare. Api, iar rând lier și iar plictisitoarea casă a lui Simon și enervanta atracșie dintre el și Clary. Pe parcurs, am început să mă obijnuiesc și nu am mai dat atenție trecerii de la un pasaj la altul, chiar în momentul punctului culmian…

Bine negre: Cartea asta era perfectă dacă relația dinte Clary și Jace pe care Cassandra a făcut-o imposibilă, prelua un curs oare cum normal.  Mă enervează la culme nota de telenovelă pe care scriitoarea a dăugat-o seriei. Sper că în al treilea volum să dispară!

Personajele:

După cum am spus, în acestă carte, am făcut cunoștință cu niște personaje total schimbate!

Un Jace și mai fermecător, care nu a reușit să mă dezamăgească nici măcar o pagină.

O Clary mai matură și mai curajoasă (începe să semene cu cea din film)

Un Simon mai puțin enervant.

Până și Alec mi-a plăcut.

Sfârșit-  Iubesc  lumea creată de Cassandra Clare, chair o iubesc. Îmi place lumea  Vânătorilor de Umbre, îmi plac personajele, îmi place apropae tot. Dar  seria aceasta putea fi mai frumoasă dacă scriitoarea nu adăuga acel ghimpe în relația lui Jace și Clary.(mai multe nu zic, nu vreau să va spoilăresc). Nu, nu vreau o relație perfectă cu un „Au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”, dar scriitoarea putea găsi un alt factor care să stea între protagoniști, pentru că acesta mi se pare ridicol.

Am ales acum câteva poze care mi-ai plăcut. Bineînțeles că mai sunt și altele, mai sunt o groază de replici amuzante, dar eu am ales replicile filozofice . Vreau să vă las vouă plăcerea de a le citi pe celelalte.

ps: sper să înțelegeți ceva, am încercuit cam  ciudat totul pe acolo, dar sper să vă dați voi seama..

tumblr_n2wd18ZLQA1szo61oo5_1280

tumblr_n2wd18ZLQA1szo61oo4_1280