Recenzie: Instrumente Mortale – Orasul Oaselor

                                               Orașul Oaselor-Cassandra Claredescărcare

 

Descriere:

Clary Fray, o fata de cincisprezece ani, are darul Vederii… un dar pe care ceilalti oameni nu-l au. Ea vede vampiri, varcolaci, zane, demoni si alte creaturi care populeaza Lumea din Umbra.

In Orasul Oaselor, cartea intai din seria Instrumente mortale, mama lui Clary, Jocelyn, dispare si ea insasi e atacata de un demon – un ravener inspaimantator. Astfel, tanara ajunge sa-i cunoasca pe vanatorii de umbre, razboinici a caror misiune este sa-i apere pe oameni de demoni si sa-i controleze pe vampiri si varcolaci.

De asemenea, Clary il intalneste pe Jace, un tanar fermecator, si, impreuna cu el, incearca sa dezlege nenumaratele taine ale Lumii din Umbra. Cine a rapit-o pe Jocelyn? Unde se afla Pocalul Mortal si ce puteri are acesta? Cine l-a transformat pe Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, in sobolan si cum poate fi desfacuta vraja? Cum a reusit Clary sa dobandeasca dintr-odata Vederea? De ce sunt demonii interesati de o mundana oarecare?

Nu in ultimul rand, Clary incearca sa-si inteleaga propriile sentimente – in ce relatie se afla ea de fapt cu Jace si Simon?

Un roman urban fantasy pentru tineri de toate varstele cu, o actiune plina de suspans, ritm alert, imaginatie si originalitate!

  • Stephenie Meyer, celebra autoare a hit-ului international Amurg, este fan declarat al acestei serii
  • Seria este comparata cu deja celebrele Harry Potter si Buffy Spaima Vampirilor
  • Bijuteriile inspirate de obiectele magice din roman se vand cu succes online

“Seria Instrumente mortale creeaza o lume de poveste in care as fi incantata sa traiesc. Absolut minunata!” –  Stephenie Meyer, autoarea romanului Amurg.

Cartea poate fi comandată și cu copertă tie-in la Leda. Deși aș fi preferat niște continuări a serilor neterminate, inclusiv aceasta, coperta e destul de drăguță. Cei care nu au cartea și o vor, și-o pot comanda cu copertă tie-in.orasul-oaselor-instrumente-mortale-vol-1_1_fullsize

                                                      Părerea mea:

Trebuie să recunosc că am văzut prima dată filmul. Tot auzisem multe depre el, începusem să primesc o grămadă de recomandări și toată lumea mă-ndemna să-l văd, așa că, am cedat. Și nu am regretat deloc! Filmul mi s-a părut superb, personajele, efectele speciale, povestea…A fost aprope perfect, dar cum rar- foarte rar- vezi un film perfect, m-am mulțumit cu el și l-am lăsat să-mi ajungă la suflet. Apoi, am auzit că este, de fapt, ecranizarea une cărți. Am tot amânat cărțile, începând alte serii. După multe căutări, am găsit cartea și am zis că trebuie neapărat s-o am, chiar dacă știam succesiunea întâmplărilor. La început, am fost profund dezamăgită când am văzut povestea lui Cassandra Clare a povestită la persoana a treia ( îmi venea, sincer, să închid cartea și s-o las baltă-nu mă prea încântă cărțile în care, scriitorul povestește la persoana a treia, nu mă atrag deloc). Apoi, a început să-mi placă. Am început să mă obișnuiesc și, cartea a urcat repede în topul preferatelor mele. Normal că nu am fost surprinsă cu nimic, dar tot am savurat cartea, trăind mai intens alături de personaje. Ideea în sine mi s-a părut originală, adică, eu personal,n-am mai întâlnit în nicio carte  „vânători de umbre”- cât de artstic și frumos sună asta-, apoi au apărut vampirii și vârcolacii, alături de magicieni și a primit un strop de obișnuință, aceste creaturi mitologice fiind întâlnite în majoritatea cărților S.F. Chiar și așa mi-a plăcut. Iubesc acest gen de cărți și ideea unei astfel de serii îmi surâdea.  Nu am regretat nicio clipă că am început s-o citesc, nu m-am plictisit deloc.

Bile negre: Cassandra Clare a exagerat puțin la capitolul demoni, făcându-mă să mă simt, în unele pasaje, că vizionam un desen animat, nu citeam o carte.  Ceea ce m-a enervat puțin a fost nota desprinsă-parcă- dintr-o telenovelă care a aplicat-o poveștii la finalul primei cărți.

Personaje: 

Jace: tumblr_mpmwwwoJli1s5vl8eo1_500Blond! Oh Doamne, în sfârșit un personaj principal masculin blond! Jace e genul de persoană  care  vorbește mereu cu un aer sarcastic. Da, e foarte sarcastic băiatul ăsta…Am început să-l compar cu Agustut Waters din „Sub aceeași stea”, amândoi găsind mereu, indiferent de situație, ceva enervant combinat cu o fărâmă de umor de spus…MEREU.  Am început să iubesc replicile amuzante pe care le găsea. Au fost unele pasaje în care nu mă puteam opri din râs!

Clary:lily-collins-the-mortal-instruments-city-of-bones
Mi-a plăcut la început, mi-a plăcut în general. Felul în care aborda unele situații mi-a plăcut. Mi-a plăcut să văd cum a reușit să scoată la iveală umanitatea din Jace.  Ecranizarea cărții a făcut din personajul Clary cel naiv, timid și confuz, unul curajos. Asta mi-a plăcut la nebunie la film. Mi s-a părut puțin clișeic faptul că s-a obișnuit destul de ușor-în carte- cu lumea din umbră și cu vânătorii de umbre, filmul stergând clișeul.  Apoi m-a enervat sfârșitul, puțin absurd care, făcea și cuplul Jace-Clary să pară absurd.

Simon:21732_431132080296871_530449380_n
Un personaj posesiv și foarte egoist. Mi s-a părut enervant in unele pasaje. Faptul că  a vrut-o pe Clary doar pentru el, victimizându-se de fiecare dată când ea îl ignora, l-a făcut un  antipatic.

Luke-luke
mi s-a părut un personaj secundar, dar nu chiar secundar. Mi-a plăcut faptul că juca un rol important in viața lui Clary și se comporta ca și cum i-ar fi tată.

Alec:184205_431132503630162_1029666239_n În acestă carte mi-a fost foarte antipatic, fiind chiar mai egoist decât Simon.

Isabelle:the-mortal-instruments-city-of-bones-173063l-imagine Nu prea mi-am format o părere fixă despre ea, dar in principiu mi s-a părut OK.

Bineînțeles că mai sunt o mulțime de personaje, dar nu prea am cum să la descriu pe fiecare în parte.

Sfârșit: 

Am ales câteva poze, pentru că nu m-am putut abține ;))

tumblr_n2wd18ZLQA1szo61oo9_1280

 

 

tumblr_n2wd18ZLQA1szo61oo7_1280

 

 

tumblr_n2wd18ZLQA1szo61oo6_1280

tumblr_n2wd18ZLQA1szo61oo8_1280

 

Filmul îl puteți vedea chiar  Aici Online Subtitrat. Mie mi s-a părut puțin mai reușit decât cartea, trebuie să recunosc -_-

 

 

The-Mortal-Instruments-City-of-Bones-banner

Leave a comment

Filed under Recenzii

Leave a Reply

