Recenzie: Divergent

O SINGURĂ ALEGERE                                                                                                                                                                                                                       ÎŢI HOTĂRĂŞTE PRIETENII

O SINGURĂ ALEGERE
ÎŢI DEFINEŞTE IDEALURILE

O SINGURĂ ALEGERE
ÎŢI DETERMINĂ CREDINŢA – PENTRU TOTDEAUNA

O SINGURĂ ALEGERE
TE POATE TRANSFORMA RADICAL

descărcare (2)

Intr-un Chicago distopic, oraşul în care trăieşte Beatrice Prior, societatea este împărţită în cinci facţiuni, fiecare dintre ele cultivând o anumită virtute: Candoarea (cei sinceri), Abnegaţia (cei altruişti), Neînfricarea (cei curajoşi), Prietenia (cei paşnici) şi Erudiţia (cei inteligenţi). În fiecare an, într-o zi anume, tinerii în vârstă de şaisprezece ani trebuie să-şi aleagă facţiunea căreia îi vor fi devotaţi pentru tot restul vieţii. În ceea ce o priveşte pe Beatrice, ea trebuie să hotărască dacă rămâne alături de părinţii ei sau alege facţiunea care consideră că i se potriveşte cel mai bine. În cele din urmă, alegerea pe care o face va surprinde pe toată lumea, inclusiv pe ea însăşi.

images (1)

În timpul iniţierii care urmează, marcată de o puternică rivalitate, Beatrice îşi ia un alt nume, Tris, şi se străduieşte să afle cine sunt cu adevărat prietenii ei şi, de asemenea, dacă o poveste de dragoste cu un băiat uneori fascinant, alteori enervant, îşi poate găsi locul în viaţa pe care ea şi-a ales-o. Dar Tris are un secret pe care l-a ascuns de toată lumea deoarece fusese prevenită că i-ar putea aduce moartea. Şi, pe măsură ce descoperă un conflict care ia treptat amploare, ameninţând să destrame societatea aparent perfectă în care trăieşte, află că secretul ei ar putea-o ajuta să-i salveze pe cei dragi… sau ar distruge-o.

Un pasionant thriller distopic, din care nu lipsesc decizii majore, trădări sfîşietoare, consecinţe uimitoare şi o neaşteptată poveste de dragoste.

Vă prezint cartea care nu m-a lăsat să dorm, să mănânc sau să mă găndesc la altceva timp de două zile în care, practic, o devoram. Acestă carte e PERFECTĂ. Cea mai frumoasă distopie,și una dintre cele mai frumoase cărți.  Am citit-o cu sufletul la gură.  Știu că acestă carte a apărut de mult la noi, dar o tot amânam. Am ales să citesc prima dată „Jocurile Foamei”, fiindu-mi mai ușor să-mi imaginez apoi lumea din Divergent. Aceste două trigologii seamănă puțin între ele, în ambele fiind descrisă o lume postapocaliptică, distorsionata. Dar aici asemănările se opresc. Ambele serii mi-au plăcut enorm și nu aș putea să spun că una e mai bună decât cealaltă, deoarece fiecare carte are ceva al ei, ceva  special care o face unică. Veronica Roth a reuși să creeze o lume ciudată și interesantă, o lume în care chiar aș vrea să evadez…Iubesc acestă carte, am iubit-o încă de la prima pagină! Cu cât înaintam mai mult printre pagini, cu atât suspansul devenea tot mai mare. Acțiune e din belșug. N-ai cum să plictisești citind cartea asta. Dacă m-aș apuca să povestesc despre carte, nu m-aș pute opri. Cred sunt sigură că e cea mai frumoasă superbă carte pe care am citit-o. Veronica Roth  e genială!

Bile albe: Personajele. O carte, pentru a atrage cititorii, trebuie să fie ușor credibilă. Veronica Roth a creat niște personaje cu o groază de defecte. N-ai să găsești pe tot parcursul cărții un personaj despre care să spui „Da, ăsta e perfect!”. Nu, toate fac greșeli, chiar și Four are părțile lui rele, mai ales în „Insurgent” (continuarea cărții Divergent, a doua parte a seriei. *recenzia în curând*). Acest lucru l-am adorat la Divergent. E o carte credibilă, deoarece personajele au o latură care le face umane: defectele.

descărcare

Tris (Beatrice)–  La început, am văzut-o ca pe un fel de Bella Swan.Adică o fată timidă, supusă, modestă, nu foarte curajoasă și, uneori nehotărâtă. La început. După primele capitole a devenit un fel de Katniss și a început să-mi placă. Mi-a plăcut că a ales să facă ceea ce simte, gândindu-se, după o viată plină de alturism, la ea și la ceea ce vrea cu adevărat. Mi-am dat seamă că e o persoană curajoasă după alegerile care le-a făcut, inclusiv faptul că și-a schimbat numele.

Four: Doamne! Nu e perfect, dar e adorabil și iubibil, si al naibii de sexi și….of! ( :)) ) Da, Four care se va indentifica mai târziu cu un alt nume, adevăratul lui nume. Four e un personaj matur, pentru vârsta lui de doar optsprezece ani.  E luptător, și chipeș și…n-ai cum să nu-l iubești. Scenele mele preferate din carte, au fost cele dintre Tris și Four.

images

Uriah: cea mai optimistă și veselă persoană din carte.

Lynn: unul dintre personajele mele preferate din carte. E cea mai puternică dintre toti, dar și printre cei mai neînfricați.

All și Peter: Cei mai antipatici. All mi s-a părut un egoist mereu și Peter  un personaj specific celor negative.

Christina: Mi s-a părut că seamănă puțin cu Caroline din „The vampire diares”. Mi-a plăcut faptul că Tris a acceptat-o într-un final ca prietenă, deoarece e o persoană de încredere și destul de simpatică.

Will: Nu prea am ce zice despre el. Mi s-a părut un personaj  neutru, care la sfărșitul cărții Divergent și aproape pe tot parcursul cărții „Insurgent” va juca un rol important în viața lui Tris, afectându-i toate emoțiile și starea de spirit.

Sfârșit: Am ales câteva citate din carte care mi-au plăcut.

tumblr_n1359hN95e1szo61oo10_1280

tumblr_n0daweFaM31szo61oo4_1280