Percy Jackson și Olimpienii

Recenzie

Percy Jackson și olimpienii primul volum -Hoțul fulgerului. Acțiunea se învârte în jurul unui  băiat în vârstă de doar 12 ani. Percy (apelativ familiar de la Perseu) Jackson este dislexic și se afla pe punctul de a fi exmatriculat din scoala din pricina comportamentului sau turbulent. Cea mai mare problemă nu o constituie însă situația lui școlară ci, faptul că descoperă adevărul: Legendele cu zei nu mai sunt pentru el doar legende din momentul în care acesta află că, ei chiar  există. Și, de parcă nu ar fi fost suficient, el descoperă că este fiul unuia dintre zei. Împreună cu pritenul lui, Grover-care este satir- și cu mama sa, ei pleacă spre locul numit „Tabăra semizeilor” unde, se presupune că el ar trebui să fie în siguranță. Odată ajuns acolo, începe adevărata lui misiune în care trebuie să plece în căutarea celui mai puternic lucru de pe pământ, fulgerul. El este acuzat că l-a furat și din acestă cauză pleacă în aventura vieții lui pentru a-și demonstra nevinovăția și pentru a opri un război între zeii olimpului.

Numele meu este PERCY JACKSON, până acum câteva luni am fost elev într-o şcoală privată pentru copiii cu probleme din NEW YORK. Sunt eu un copil cu probleme? Da, cred că poţi să spui asta…
Credeţi că faptul că zeii greci sunt vii şi trăiesc în America este o problemă?
Credeţi că a fi nr.1 pe lista celor mai urmăriţi de zei este o problemă?
Şi credeţi că descoperirea faptului că eşti singurul semi-zeu care poate opri războiul zeilor este o problemă?

Părerea mea:

Acest roman fantasy definește cuvântul „perfect”. Este romanul care mi-a deschis ochii către lumea cărților S.F.

Faptul că Rick Riordan a îmbinat legendele mitologiei antice cu tehnologia secolului XXI, face cartea acesta greu de depășit.  Cartea a fost creată pentru a capta atenția cititorilor, acțiunile s-au desfășurat coerent, au fost descrise în așa fel încât să ne imaginăm perfect desfășurarea lor. Cel puțin, în fața mea a apărut un adevărat film, nu un roman.Mi-a plăcut ideea scriitorului când a dat rolul unor adolescenți. Acest gen de povești sunt cele mai în vogă în acestă perioadă, acaparând mult mai bine atenți cititorului. Chiar și cei care „nu se au cu cititul” o sa iubească acestă carte, deoarece nu face  parte din categoria celor cu prea multă descriere sau cu prea multe scene romantice. Se observă doar fugitiv o mică atracție între Percy si Annabeth dar, care se uită ușor fiind multă acțiune care să o eclipseze.

  Bile albe:

Începutul cărții m-a făcut s-o iubesc. Naratorul ne-a abordat prietenos, cucerindu-mă cu primul enunț. Faptul că, naratorul a fost subiectiv, că ne-a transmis ideile lui încă de la început, că a creat o conversație prietenoasă și comică, m-a determinat să nu mai las cartea din mână.

           Bile negre

Ar fi foarte greu să găsesc vreo bilă neagră acestui roman, chiar imposibil. M-am îndrăgostit de acestă seria și singura parte proastă este că trebuie să așteptăm o a treia parte tradusă in limba română pe o perioadă nedeterminată de timp.

 Nota mea: 5/5

26-354134-Coperta_fata

     Sfârșit:

N-am cuvinte să descriu cât de mult mi-a plăcut acestă carte. O să iubiți garantat srcasmul și tehnologia sec XXI îmbinate cu mitologia antică. Acțiunile s-au desfășurat atât de repede încât nu mi-a venit să cred când am terminat-o. Dacă n-ați citit-o, v-o recomand cu încredere. O s-o iubiți!

2 Comments

Filed under Recenzii

2 responses to “Percy Jackson și Olimpienii

  1. Pingback: Recenzie-Blestemul Titanului (Percy Jackson și Olimpienii 3) – Rick Riordan | Just another fantasy world

  2. Pingback: The Disney Song Tag | Just another fantasy world

Leave a Reply

